به گزارش ایمنا، علی عبدالله پور اظهار کرد: مسئولیتهایی که در قبال شهروندان و مسافران داریم را به نحوه احسن انجام میدهیم و میدانیم که حیات شرکت بهره بردای متروی تهران و حومه بستگی به حرکت قطارها دارد و این مستلزم هزینه کردن برای نگهداری و تعمیرات قطارها و افزایش قابلیت آنها در چرخه سیر است.
وی تصریح کرد: هزینه تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار DC از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با مشارکت شهرداری تهران تأمین شده و با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در نیمه دوم سال تعمیرات اساسی این قطارها طبق برنامه ریزی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه انجام تعمیرات اساسی پنج واگن دوطبقه از قطارهای خط ۵ نیز در حال انجام است گفت: در حال حاضر به علت نبود نقدینگی قطارها از ردههای تعمیرات اساسی عقب هستند. ۶۰ درصد از ۱۷۱ قطار مترو نیاز به بازسازی دارند که بیش از ۴۱ رام این قطارها متعلق به نسل اول است.
عبدالله پور افزود: عقب ماندگی در زمینه تعمیرات اساسی در قطارهای سری DC یا قطارهای نسل اول که پس از طی کردن هر ۹۰۰ هزار کیلومتر در مرحله اورهال قرار میگیرند بیشتر است و باید هرچه زودتر انجام شود.
وی افزود: به عنوان اولین بهرهبردار مترو در ایران تلاش کردهایم در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) سال تولید، پشتیبانیها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، ارتباط خود را با دانشگاهها، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی بیش از گذشته افزایش دهیم و با کاهش موانع بین دانشگاهها و تولیدکنندگان شاهد به ثمر رسیدن تولیدات داخلی در صنعت مترو باشیم.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، عبدالله پور با اشاره به اینکه تأمین قطعات و رفع نواقص قطعات تجهیزات داخلی واگنهای خطوط به جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در بهره برداری قطارها با جدیت پیگیری میشود گفت: تأمین اقلام تهویه واگن، جهت بهبود کیفیت تهویه واگنهای درون شهری، ترمز قطارها جهت ایجاد حداکثر ایمنی و جلوگیری از بروز اختلال در حرکت قطارها، قطعات سیستم روشنایی، سامانه PIS ناوگان بخشی از اقلام مورد نیاز بر اساس اولویت است که به دنبال تأمین آن هستیم تا کمبود قطعات مورد نیاز ناوگان در حال بهره برداری در این موارد را رفع کنیم.
نظر شما