تاثیر دُز تقویت کننده واکسن کرونا

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را تا بیش از ۱۰ برابر کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که میزان آنتی بادی تولید شده در بدن افراد واکسینه شده پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند، بنابراین افراد در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند. علاوه بر این، پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا باعث شده است میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها کاهش پیدا کند. به همین دلیل، محققان معتقدند که افراد باید مدتی پس از دریافت دُز دوم واکسن کرونا، دُز تقویت کننده آن را نیز دریافت کنند.

به گفته محققان، دُز تقویت کننده واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تا بیش از ۱۰ برابر کاهش می‌دهد. از آنجایی که افراد مسن و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دارند، باید در اولویت دریافت دُز تقویت کننده قرار بگیرند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

افراد باید علاوه بر دریافت واکسن کرونا به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. بنابراین توصیه شده است که افراد به ویژه کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند یا افراد مسن که بیش از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند از ماسک استفاده کنند، از حضور در محیط‌های بسته بدون تهویه مناسب دوری کنند، به صورت مرتب دستان خود را بشویند یا ضدعفونی کنند.

کد خبر 527589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.