مدیریت آرامستان‌های خرم‌آباد ناکارآمد است

عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: مدیریت آرامستان‌ها ناکارآمد است و شهردار باید در آن تغییرات لازم را اعمال کند.

حمیدرضا صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود دو ماه از فعالیت شورای ششم می‌گذرد، هنوز زمان کافی برای رسیدگی به بسیاری از امور را نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در این مدت سعی کردم با بازدیدهای میدانی وضعیت شهر را رصد کنم؛ نمی‌خواهم بگویم دیگران کاری نکرده‌اند و ما آمده‌ایم که کار کنیم، شاید دیگران هم در آینده عملکرد ما را اینگونه قضاوت کنند اما در این مدت، بسیار به انتقادات توجه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد افزود: در بازدید اخیر به آرامستان شهر رفتیم و قرار شد مسائل و مشکلات آن را در قالب یک جلسه در شورای اسلامی شهر به اتفاق ذی‌نفعان و مسئولان بررسی کنیم.

وی ضمن انتقاد از مدیریت آرامستان‌های خرم آباد گفت: البته مسائل و مشکلات آرامستان‌ها آنقدر زیاد است که در یک جلسه به هیچ عنوان رفع نمی‌شود. من در دو ماه گذشته چندین بار تلفنی برای رفع مشکلات پیگیری و صحبت کرده‌ام، حتی در صحن شورا اسم آورده‌ام و معتقدم مدیریت آرامستان‌ها ناکارآمد است و شهردار باید در آن تغییرات لازم را اعمال کند.

صفریان با بیان اینکه اعتراض مردم به قطعه بندی جنوب آرامستان صالحین خرم آباد، جنب باغستان انار و فروش زمین قبر در آن منطقه یک مطالبه بحق مردمی است گفت: من قطعاً از آن حمایت می‌کنم. هرچند که مشکلات آرامستان زیاد است و تنها به این موضوع محدود نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سردخانه‌ها یک در میان خراب است، مردم در مورد تحویل متوفیان رضایت ندارند، در جاهایی جهت قبله مشخص نشده و فاصله قبور به اندازه شرعی نیست، درختان را قطع کرده‌اند، نظافت انجام نمی‌شود و آب آشامیدنی نیست که این مسائل برای مردم شهر دردآور است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد افزود: فاصله بین هر قبر که باید بین ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر باشد، برای به دست آوردن سود بیشتر از فروش قبر رعایت نمی‌شود و در قسمت پایین دست قطعه هنرمندان فاصله حتی به ۲۰ سانتی متر هم می‌رسد.

وی تصریح کرد: مشکلات قبرستان جدید انارستان پیگیری شده است و قطعه بندی و مسیرگشایی آن در اولین فرصت بررسی خواهد شد.

صفریان با تاکید بر اینکه در حال انجام بعضی فعالیت‌ها در آرامستان هستیم تا رضایت مردم حاصل شود، گفت: در شورای اسلامی شهر به دنبال این هستیم که وضعیت موجود را ازلحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم.

کد خبر 527484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.