صادرات برق با کاهش دما رونق می گیرد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با کاهش دما، صادرات برق افزایش می یابد، اما همواره اولویت تامین برق مورد نیاز داخل کشور است.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به شروع صادرات برق، همزمان با کاهش دما اظهار کرد: امسال با چند وضعیت غیرمتعارف نسبت به سال گذشته روبه‌رو شدیم که یکی گرمای زودرس بود؛ به طوری که در فروردین ماه حدود پنج درجه و در اردیبهشت‌ماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که این به معنای استفاده زودتر از دستگاه‌های سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظه‌ای را نیاز دارد.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: ما امسال برای تأمین برق داخل صادرات برق را به صفر یا حداقل رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال با توجه به محدودیت برق در کشور واردات برق از جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان را افزایش دادیم و صادرات به برخی از کشورها را هم کاهش داریم و یا به صفر رساندیم.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص افزایش صادرات برق به کشورهای همسایه گفت: با کاهش دما، تأمین برق نسبت به فصل گرم سال مطلوب می‌شود و صادرات برق افزایش می‌یابد، ولی همواره اولویت تأمین برق مورد نیاز داخل کشور است.

وی در خصوص صادرات مجدد برق به خاک عراق که امسال به صفر رسیده بود اضافه کرد: صادرات برق به خاک عراق از ابتدای پاییز آغاز می‌شود.

رجبی مشهدی با اشاره به محدودیت برق صنایع به خصوص تولیدکنندگان سیمان گفت: در حال حاضر این صنایع وضعیت مطلوب‌تری را نسبت به گذشته دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 527466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.