قتل بر سر آب دادن به گوسفندان در آجم کهگیلویه

نزاع دسته جمعی بر سر آب دادن گوسفندان در دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قتل به پایان رسید.

به گزارش ایمنا از یاسوج، درگیری دسته‌جمعی در دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر آب دادن به گوسفندان با قتل یک مرد جوان حدود ۳۷ ساله و بازداشت جوان ۴۰ ساله دیگری به پایان یافت.

دهیار دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه با تشریح نحوه قتل جوان حدود ۳۷ ساله در این دهستان، اظهار کرد: متأسفانه هفته گذشته، چوپانان وقتی گوسفندان خود را به محل آبخوری در کوهستان آوردند درگیری بر سر آب دادن گوسفندان بین آنان شروع شد.

محمدمراد آفتابی افزود: بعد از اتمام این درگیری، متأسفانه با تماس‌هایی تلفنی که طرفین با صاحبان گوسفندان داشتند یکی از آنان که در استان بوشهر درحال کار بنایی بود به منطقه آجم آمده و در درگیری‌ها حضور پیدا کرد.

وی نسبت فامیلی قاتل و مقتول را پسر عمو عنوان و گفت: درگیری وقتی دسته جمعی شد متأسفانه یکی از پسر عموها با اسلحه ساچمه زنی توسط پسر عموی دیگرش کُشته و بعد از مدتی، قاتل حدود ۴۰ ساله با وساطت ریش سفیدان و معتمدین محلی تحویل نیروی انتظامی کهگیلویه شد.

آفتابی افزود: جسد مقتول در یاسوج خاکسپاری شده است و هم قاتل و هم مقتول متأهل و هرکدام دارای ۲ فرزند هستند.

دهیار آجم دیشموک در پاسخ به این سوال که مگر عشایر آن منطقه با کمبود آب برای دام‌های خود مواجه هستند؟ خاطرنشان کرد: خیر، دهستان آجم دارای یکی از پُرآب ترین رودخانه‌ها بوده و متأسفانه قتل صورت گرفته نتیجه درگیری چوپانان در کوهستان است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با وساطت دادستان این شهرستان قاتلِ جوان ۳۷ ساله دیشموکی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهان دیماز گفت: در این درگیری، پسر عموی ۳۷ ساله‌ای با اسلحه ساچمه زنی به قتل رسید و با رایزنی دادستان شهرستان کهگیلویه، همکاری طرفین این درگیری و با وساطت بزرگان و ریش سفیدان، قاتل دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد که پس از طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی می‌شود.

منطقه «آجم» در بخش «دیشموک» شهرستان «کهگیلویه» از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که دارای جاذبه‌های متعدد گردشگری و سیاحتی است. این منطقه زیبا با «دیشموکِ کهگیلویه» حدود چهار ساعت بصورت زمینی فاصله داشته که این میزان با شهرستان مارگونِ بویراحمد کمتر از یکساعت و تا یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از سه ساعت است.

دهستان آجم در ۶۰ کیلومتری بخش دیشموک و در ۱۷۰ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده که محور ارتباطی این منطقه گردشگری متأسفانه در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد و عبور و مرور اهالی ساکن در آن به سختی و یا با ماشین‌های سنگین امکان پذیر است.

آجمی ها قصد دارند حوزه استحفاظی خود را از کهگیلویه بزرگ جدا کرده تا بتوانند با الحاق به بویراحمد، مشکلات شأن را کمتر کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 527387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.