هوای کلانشهر اصفهان برای گروه‌های حساس، ناسالم است

هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن رو ی شاخص ۱۲۳ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _پنجشنبه ۱۵ مهرماه _ با قرار گرفتن روی شاخص ۱۰۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده بود.

دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان‌های استانداری با شاخص ۱۱۲، خرازی ۱۱۱، کاوه ۱۰۳، وزرشگاه میثاق ۱۰۵، احمدآباد ۱۳۸، پروین ۱۲۵، جی ۱۱۳، فیض ۱۱۱، میرزاطاهر ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغ غدیر، دانشگاه، خواجو و رودکی فعال نیست، همچنین دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رهنان با شاخص ۸۵، فرشادی با شاخص ۹۳ و مبارکه ۷۶، انقلاب ۹۹ در وضعیت سالم و هوای پاک قرار دارند.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر روی عدد ۸۹ و سجزی با قرار گرفتن روی ۹۵ در وضعیت سالم قرار دارند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 527188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.