ایران - امارات/ عملیات حفظ صدر در دبی

تیم ملی از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه امروز (پنجشنبه) در استادیوم الزعبیل شهر دبی به مصاف امارات خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین گام خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن، باید در دبی با امارات متحده عربی دیدار کند. شاگردان اسکوچیچ دو دیدار قبلی خود مقابل سوریه و عراق را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و حال امیدوارند با بردن امارت در خاک این کشور، با ۹ امتیاز و روحیه‌ای بالا آماده مصاف حساس سه‌شنبه آینده با کره جنوبی شوند. آن سوی میدان هم اماراتی‌ها هدایت سکان هدایت تیم ملی کشورشان را به برت فان‌مارویک سرشناس سپرده‌اند که این سرمربی باتجربه هلندی تاکنون دو تساوی مقابل سوریه و لبنان به دست آورده و پس از ایران و کره‌جنوبی، سوم گروه A است.

سه امتیاز واجب برای تثبیت صدر

ملی‌پوشان پس از اجرا بی‌نقص عملیات نجات در خرداد ماه گرم منامه و کسب جواز حضور در دور نهایی مقدماتی جام جهانی قطر، حالا شروع فوق‌العاده‌ای تا اینجا کار داشته‌اند. آن‌ها در گام نخست سوریه را به یک گل در خانه مغلوب کردند اما بعد از آن بردی دلچسب را با سه گل مقابل عراق جشن گرفتند تا خط و نشانی جدی برای مدعیان گروه نخست انتخابی جام جهانی کشیده باشند.

ایران - امارات/ عملیات حفظ صدر در دبی

آن‌ها حالا برای تثبیت صدرنشینی امارات را پیش رو دارند که باید مقابل دیدگان هزاران طرفدار این کشور با این تیم پیکار کنند. شاگردان اسکوچیچ بلافاصله بعد از دیدار فردا شب باید به تهران باز گردند و آماده رقابت حساس و سنتی با کره‌جنوبی شوند. ایران برای آنکه دست بالاتر را در مصاف سرنوشت‌ساز با کره‌ای‌ها داشته باشد، بهتر است با دست پر امارات را ترک کند چرا که ظهر فردا کره‌جنوبی در خانه میزبان سوریه خواهد بود که به احتمال زیاد از خیر سه امتیاز خانگی نخواهد گذشت. به این ترتیب در صورت امتیازسوزی تیم ملی، ممکن است کره‌جنوبی جای ایران را در صدر جدول گروه A بگیرد.

آمار فوق‌العاده تیم ملی در تقابل با امارات

نگاهی به تاریخچه دیدارهای ایران و امارات نشان از برتری مطلق یوزها مقابل همسایه جنوبی دارند. در ۱۱ باری که به صورت رسمی این دو تیم برابر هم صف آرایی کرده‌اند، ۸ پیروزی برای ایران رغم خورده و چهار دیدار دیگر نیز با تساوی به پایان رسیده است. بنابراین همان طور که مشخص است اماراتی‌ها هرگز در تقابلی رسمی موفق به شکست ایران نشده‌اند و نکته جالب‌تر اینجا است که این تیم تنها یک بار هم در تقابل‌های رسمی دروازه ایران را گشوده است که آن هم در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ و توسط عبدالرحیم جمعه به ثبت رسید. این در حالی است که ایرانی‌ها تا کنون ۲۱ مرتبه تور دروازه تیم ملی امارات را در میدان‌های رسمی به لرزه درآورده‌اند.

سفیدهای خلیج‌نشین با سرمربی هلندی و بازیکنان لاتین!

فوتبال امارات اگر چه در سال‌های اخیر افول قابل لمسی در حوزه ملی و به ویژه باشگاهی را تجربه کرده اما آن‌ها با برنامه‌ریزی نسبتاً خوبی پا در راه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گذاشته‌اند. به خصوص که این دوره از رقابت‌های جام جهانی به میزبانی قطری برگزار می‌شود که در فاصله چند مایلی و با آب و هوایی مشابه می‌تواند فرصت بی‌نظیری برای امارات باشد.

ایران - امارات/ عملیات حفظ صدر در دبی

آن‌ها برت فن مارویک که در جام جهانی ۲۰۱۰ با هلند یک گام تا جام فاصله داشت، را به سرمربیگری برگزیدند و امیدوارند مانند ۱۹۹۰، بعد از ۳۲ سال دوباره طعم حضور در مرحله نهایی جام جهانی را تجربه کنند. این البته پایان برنامه‌ریزی اماراتی‌ها نیست و آن‌ها سه بازیکن از آمریکای جنوبی یعنی فابیو لیما و کایو کاندو از برزیل و سباستین تاگلیبو از آرژانتین را از سال ۲۰۲۰ با تغییر تابعیت، ملی‌پوش خود کرده‌اند. البته فن مارویک اعتقادی به این سه بازیکن خارجی ندارد و در دیدارهای اخیر به آن‌ها میدان نداده است.

کد خبر 527166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.