نسبت به هرگونه تغییر احتمالی در مرزهای منطقه حساس باشید

وزیر امور خارجه گفت: انتظار ما از مقامات رسمی روسیه این است که نسبت به هرگونه تغییر احتمالی در مرزهای منطقه و حضور تروریست‌ها و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه که علیه صلح و ثبات منطقه است، حساس باشد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان که سه‌شنبه شب -۱۳ مهرماه- برای دیدار و رایزنی با مقامات روسیه وارد مسکو شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد انتظار ایران از روسیه در مورد تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی و برخی از مسائل پیش‌آمده در این ارتباط و عدم موضع‌گیری روشن روسیه در مورد این تحولات اظهار کرد: در گفت‌وگوهای فردا با مقام‌های روسیه به تفصیل در این ارتباط صحبت می‌کنیم. انتظار ما از مقامات روسیه این است که نسبت به هرگونه تغییر احتمالی در مرزها حساس باشند و نسبت به تحرک صهیونیست‌ها و حضور تروریست‌ها در این منطقه که علیه صلح و ثبات در منطقه است، حساس باشند.

وی افزود: علاوه بر این سفر از مجاری دیپلماتیک و در تماس‌های تلفنی که با مقامات روسیه از جمله وزیر امور خارجه روسیه داریم نگرانی‌های مشترک و دیدگاه‌هایمان را در مورد این تحولات اعلام کردیم و اطمینان داریم که در دیدار فردا با وزیر خارجه روسیه به توافقات خوبی خواهیم رسید و انشاالله در مسیر تثبیت‌کننده وضعیت در منطقه حرکت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه تلاش می‌کند در جریان این سفر و رایزنی‌هایی که بین مقامات دو کشور صورت می‌گیرد، جهش جدیدی در روابط دو کشور صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه بر روابط دوجانبه در مورد آخرین تحولات منطقه از جمله شرایط قفقاز جنوبی و آخرین تحولات افغانستان رایزنی و گفت‌وگو خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: سیاست‌های منطقه‌ای تهران و مسکو در سال‌های اخیر نزدیک بوده است و در حوزه منافع مشترک اقدامات خوب و سازنده‌ای رخ داده است و امیدواریم که از این پتانسیل برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 527160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.