آماده باش مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران

شهردار مشهد با تاکید بر آماده‌باش مدیریت شهری برای خدمات‌رسانی به زائران ایام پایانی صفر گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل شود تا هیچ زائری شب را در خیابان بدون اسکان نماند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد سیدعبدالله ارجائی، امروز در جلسه ستاد استقبال از زائران پیاده ویژه آخر صفر که با حضور معاون امور هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگانی از دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، اظهار کرد: ما شانی جز خدمت‌گزاری علی ابن موسی‌الرضا (ع) نداریم؛ لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با همکاری استانداری، آستان قدس، آموزش و پرورش و… مشکلی برای اسکان زائران طی دو روز آینده ایجاد نشود.

وی افزود: تمام اماکن شهرداری مشهد که قابلیت اسکان زائر را داشته باشد، آماده شده و برای استراحت در اختیار زائران قرار داده خواهد شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده با آستان قدس رضوی، ورزشگاه امام رضا (ع) آماده اسکان زائران است، تصریح کرد: در کنار این ورزشگاه از معاونت فرهنگی خواسته‌ایم تمام اماکنی که در محدوده میدان شهدا امکان اسکان زائران را دارند، برای پذیرایی از مهمانان علی ابن موسی‌الرضا (ع) آماده شود.

ارجائی ادامه داد: همچنین با هماهنگی با آموزش و پرورش نیز مقرر شد تا مدارس نیز برای اسکان در اختیار قرار داده شود که از معاونت خدمات شهری می‌خواهیم که این مدارس را ضدعفونی کرده و برای اسکان زائران آماده کنند.

وی خاطر نشان کرد: از امور مساجد هم خواسته‌ایم تا با توجه به سرد شدن هوا در مساجد واقع در بافت پیرامونی حرم مطهر را امشب و فردا شب برای استفاده زائران باز بگذارند.

شهردار مشهد گفت: از سازمان اتوبوس‌رانی نیز می‌خواهیم تعداد اتوبوس‌های مبادی ورودی شهر را برای انتقال زائران پیاده به محل‌های اسکان تقویت کرده و برای مسیرهای منتهی به حرم مطهر نیز جهت انتقال زائران به محل‌های اسکان اتوبوس و یا مینی‌بوس در نظر بگیرند.

ارجائی افزود: در مجموع با توجه به اینکه امشب هوا سرد خواهد شد، نباید امشب هیچ یک از زائران علی ابن موسی الرضا (ع) در خیابان و بدون اسکان بمانند.

کد خبر 527148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.