تماس لاوروف و بلینکن درباره احیای برجام

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی، درخصوص ازسرگیری مذاکرات وین و احیای برجام گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایمنا، این تماس تلفنی امروز چهارشنبه و پیش از ملاقات لاوروف و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مسکو، انجام شده است. بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه روسیه، این تماس تلفنی بر اساس درخواست طرف آمریکایی انجام شده است. طرفین در این گفت و گوی تلفنی در خصوص برجام، موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و برخی دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف گفت و گو کردند.

لاوروف امروز در مسکو میزبان حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود بود و دو طرف در خصوص طیفی از مسائل مختلف از جمله برجام و روند مذاکرات وین گفت و گو کردند.

لاوروف امروز در کنفرانس خبری مشترک با امیرعبداللهیان، در اظهارتی پیرامون مذاکرات برجام، با بیان اینکه ایران در آینده نزدیک درباره زمان از سرگیری مذاکرات برجامی وین تصمیم گیری می‌کند، گفت: مسیر حل اختلافات در باره برجام از طریق اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ است. اصول من درآوردی غرب و آمریکا و تحمیل بر دیگران را نمی‌پذیریم.

لاوروف گفت: همتای ایران من در این ملاقات اعلام کرد که ایران آماده از سرگیری مذاکرات است.

این مقام روس تاکید کرد تلاش برخی طرف‌های خارجی برای مرتبط کردن حفظ برجام با امتیاز دادن ایران در دیگر مسائل چشم اندازی ندارد.

منبع: ایرنا
کد خبر 527141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.