بازار ارز دیجیتال امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی می‌شود بیت کوین بتواند تا محدوده ۶۰ هزار دلار صعود کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۵۱ هزار و ۵۱۷ دلار
  • اتریوم سه هزار و ۴۶۲ دلار
  • کاردانو دو دلار و ۱۲ سنت
  • بایننس کوین ۴۳۲ دلار و ۹۱ سنت
  • دوج کوین ۲۵ سنت
  • ریپل یک دلار و شش سنت
  • پولکادات ۳۰ دلار و ۳۵ سنت
  • یونی سواپ ۲۴ دلار و ۹۱ سنت
  • سولنا ۱۵۶ دلار و هشت سنت
  • ترا ۴۲ دلار و ۱۵ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۴ مهر

پیش بینی می‌شود بیت کوین بتواند تا محدوده ۶۰ هزار دلار صعود کند.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

اخبار مهم

رشد ۷۰۶ درصدی میزان معاملات ارزهای دیجیتال در آسیا در طی یک سال

تحقیقات جدید شرکت تحلیلی چین‌الیسیس (Chainalysis) نشان می‌دهد که در بازه زمانی جولای ۲۰۲۰ (تیر-مرداد ۹۹) تا ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد-تیر ۱۴۰۰)، میزان معاملات ارزهای دیجیتال در آسیای مرکزی و جنوبی و اقیانوسیه (منطقه وسیعی که شامل کشورهایی مانند هند، پاکستان و ویتنام است) حدود ۷۰۶ درصد افزایش یافته است. ارزش دلاری معاملات این منطقه نیز در این بازه زمانی به ۵۷۲.۵ میلیارد دلار رسیده است که ۱۴ درصد ارزش معاملات کل جهان را تشکیل می‌دهد.

درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به ۴۰ میلیون دلار رسید

وب‌سایت تحلیلی گلسنود با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به ۴۰ میلیون دلار رسیده است. این رقم نشان می‌دهد درآمد ماینرها از موقع آخرین هاوینگ در ۱۱ مه ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) حدود ۴۹۰ درصد افزایش یافته است. البته درآمد کنونی ماینرها فاصله بسیاری تا نقطه اوج خود دارد. آنها در مه امسال و پیش از اعمال محدودیت‌های سنگین در چین تا ۶۰ میلیون دلار در روز درآمد داشتند.

گری اسکیل صندوق سولانا و یونی سواپ را به محصولات خود افزود

شرکت گری اسکیل به تازگی سولانا و یونی سواپ را به صندوق سرمایه‌گذاری لارج کپ خود اضافه کرده است. گری اسکیل برای افزودن این دو صندوق جدید بخشی از دارایی‌های خود را به فروش رساند تا از عوائد آن سولانا و یونی سواپ خریداری کند. تعداد صندوق‌های ارز دیجیتال این شرکت هم‌اینک به ۱۵ عدد رسیده است. صندوق بیت کوین با ۶۲ درصد و صندوق اتریوم با ۲۶ درصد بزرگترین صندوق‌های گری اسکیل محسوب می‌شوند. کاردانو با ۵ درصد در رتبه سوم است. سولانا و یونی سواپ به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

گشایش خط اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری برای شرکت استخراج بیت کوین

شرکت آمریکایی ماراتن دیجیتال هولدینگز که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارد، اعلام کرد بانک سیلورگیت یک خط اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری را برای آن در نظر گرفته است. ماراتن دیجیتال می‌خواهد با استفاده از این اعتبار تجهیزات استخراج بیت کوین خریداری کند. این شرکت از ابتدای امسال تاکنون بیش از دو هزار بیت کوین استخراج کرده و اندوخته‌های آن هم‌اینک بیش از ۷۰۰۰ واحد است.

دشواری استخراج بیت کوین در حال افزایش است

قدرت پردازش (هش ریت) شبکه بیت کوین طی سه ماه اخیر به تدریج در حال رشد بوده و حدود ۴۰ درصد بیشتر شده است. این رویه سبب شده دشواری استخراج بیت کوین برای پنج مرتبه متوالی افزایش یابد و احتمالاً ششمین افزایش دشواری هم در پیش باشد. دشواری استخراج بیت کوین هم‌اینک در محدوده ۱۹ تریلیون واحد قرار دارد و انتظار می‌رود با افزایش ۲.۹۹ درصدی به محدوده ۱۹.۵۷ تریلیون واحد برسد.

تونگا شاید بیت کوین را به عنوان پول قانونی معرفی کند

یکی از سیاستمداران کشور تونگا در حال تنظیم پیش‌نویس یک طرح است تا با ارائه آن به مجلس این کشور بیت کوین را به پول قانونی در این مجمع‌الجزایر تبدیل کند.

لرد فوسیتوا اظهار کرد: این طرح در مه ۲۰۲۲ به دست مجلس خواهد رسید. این کشور از تبدیل بیت کوین به پول قانونی نفع خواهد برد.

فوسیتوا ادامه داد: پذیرش بیت کوین سبب می‌شود نظام پرداخت‌های برون‌مرزی در این کشور بهتر شود.

گفتنی است؛ السالوادور ماه گذشته میلادی بیت کوین را به عنوان پول قانونی معرفی کرد.

خریدهای غول‌آسای نهنگ‌های شیبا اینو طی دو هفته اخیر

یکی از طرفداران سرسخت شیبا اینو در توئیتر اعلام کرد چندین نهنگ این ارز دیجیتال طی ۱۴ روز گذشته خریدهای سنگینی را انجام داده‌اند. بنا بر اعلام این کاربر، یکی از این نهنگ‌ها روز پنج‌شنبه ۶ تریلیون واحد شیبا اینو را به ارزش تقریبی ۴۶ میلیون دلار خریده است. این نهنگ در روز شنبه هم ۲۷۶ میلیارد واحد از این ارز دیجیتال را به ذخایر افزوده است.

دونالد ترامپ: نمی‌خواهم هیچ ارز دیگری جای دلار را بگیرد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ همیشه مواضع منتقدانه ضد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال داشته است. وی در مصاحبه‌ای با آدام شاپیرو، مدیر امور مالی یاهو، با تکرار مواضع خود اظهار کرد: یکی از دلایلی که باید بسیار مراقب باشیم این است که ما در حال حاضر یک ارز به نام دلارداریم و من یکی از طرفداران بزرگ دلار هستم. من طرفدار بزرگ ارز خودمان هستم.

ترامپ با اشاره به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و ممنوعیت‌های اخیر دولت چین، گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواهم ارزهای دیگری سر برآورده و به دلار صدمه رسانده یا آن را تحقیر کند.

جیمی دیمون: بیت کوین ارزش ذاتی ندارد

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان، بار دیگر بیت کوین را به باد انتقاد گرفت و تأکید کرد این ارز دیجیتال هیچ‌گونه ارزش ذاتی ندارد.

وی همچنین افزود: دولت‌ها سخت‌گیری بسیار شدیدی را در قبال بیت کوین اعمال خواهند کرد.

دیمون هفته قبل گفته بود افرادی که برای خرید بیت کوین پول قرض می‌کنند، احمق هستند. او پیش‌بینی کرده بود که بهای بیت کوین تا پنج سال آینده احتمالاً ۱۰ برابر شود.

برزیل مجازات جرایم حوزه ارزهای دیجیتال را تشدید می‌کند

قانون‌گذاران برزیلی قصد دارند برای جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال قوانین شدیدتری را اعمال و مجازات جدیدی را برای پول‌شویی از طریق ارزهای دیجیتال تصویب کنند. کمیته ویژه اتاق نمایندگان برزیل لایحه‌ای را تصویب کرده است که مجازات جرایم مالی حوزه ارزهای دیجیتال را تشدید می‌کند. این لایحه قصد دارد جریمه پول‌شویی را از یک سوم به دو سوم افزایش دهد. این لایحه همچنین حداقل مدت حبس را از سه سال به چهار سال افزایش داده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 527035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.