آماده همکاری برای نوسازی املاک وقفی در بافت فرسوده اصفهان هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پیامی هفته وقف را تبریک گفت.

به گزارش ایمنا، در پیام محمد نورصالحی آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
المال والبنون زینة الحیاة الدنیا والباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا وخیر أملاً
(دارایی و فرزند زینت و پیرایه‌های این زندگانی دنیاست و کردارهای نیک که همواره برجای می‌مانند نزد پروردگارت بهتر، امید بستن به آنها نیکوتر است) {سوره کهف / آیه ۴۶}

گرامیداشت هفته وقف، فرصت مغتنمی است تا آثار و برکات این صدقه جاریه بر همگان آشکار شود و به تعبیر امام راحل (ره) جامعه از فضیلت بسیار و پاداش بیشمار آن بهره‌مند گردد.

سنت حسنه وقف و توجه به امور خیریه یکی از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی بوده به طوری که بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی در تمامی کشورهای اسلامی به ویژه کشور عزیزمان ایران، با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم این سنت حسنه و نیات خیرخواهانه واقفان بوده است.

احیای این سنت حسنه و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور تقویت شد، سنتی که با احیای مجدد آن، گره از بسیاری مشکلات مردم و دردمندان باز شد و امروز نیز این مهم میسر نیست مگر با ایجاد زمینه‌های بروز مسوولیت‌پذیری اجتماعی و تبدیل سنت وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی.

دستاورد وقف خدمت به مردم است و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه منجر به خدمت و برکت و ایجاد زمینه بروز مسئولیت پذیری و تأمین سرمایه عظیم اجتماعی می‌باشد.

بدینوسیله هفته وقف را بر واقفان نیک اندیش، خیرین گرانقدر و بخشنده، ائمه معزز جمعه و جماعت، هیأت امناهای ارجمند، خادمین تلاشگر مساجد و بویژه همکاران زحمتکش در اداره اوقاف و امور خیریه تبریک عرض نموده و آرزوی عزت و سعادت در زندگی دنیا و آخرت را تمنا دارم.

در همین راستا مدیریت شهری اصفهان نیز هفته وقف را فرصت مغتنم شمرده و برای انجام برنامه‌ریزی‌های مشترک میان شهرداری و اداره کل اوقاف استان اصفهان برای رفع دغدغه‌ها و حل مسائل فی ما بین این دو نهاد و به منظور پیشبرد امور و رفع موانع و مشکلات نوسازی املاک وقفی در بافت‌های فرسوده اعلام آمادگی می‌کند."

کد خبر 527031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.