گلیج به مدال برنز جهان رسید/ پایان کار کشتی آزاد ایران با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست حریفی از مغولستان به مدال برنز رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش ایمنا، در ادامه رقابت‌های وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان، آخرین نماینده کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها بود که برای کسب مدال برنز برابر باتزول اولزیسایخان از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان مقابل حریف نه چندان مطرح خود پیش از سوت پایان مبارزه با نتیجه عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مدال برنز جهان را از آن خود کرد.

در دیدار نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در حالیکه در این مبارزه سخت و دشوار تا ۳ ثانیه مانده به پایان ۲ بر یک پیش بود، روی حمله خودش در خاک اسنایدر نشست و ۲ امتیاز از دست داد تا با نتیجه ۳ بر ۲ شکست بخورد و کشتی برده را با اشتباه خودش واگذار کند.

گلیج پیش از این در دور مقدماتی وزن ۹۷ کیلوگرم که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست به مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان ۴ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر رادو لیفتر از مولداوی ۱۰ بر صفر پیروز شد و در سومین مبارزه نیز با شکست ۶ بر یک الیشر یرگالی از قزاقستان راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر کایل اسنایدر دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا در حالیکه تا ۳ ثانیه مانده به پایان پیش بود، با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

پیش از این حسن یزدانی در ۸۶، کامران قاسمپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، صاحب مدال طلا شدند و علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، نیز به مدال نقره رسیدند.

همچنین رحمان عموزاد در ۶۱، عرفان الهی در ۷۰ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلای حسن یزدانی در ۸۶، کامران قاسمپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۳ نقره علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و یک مدال برنز مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم، به کار خود در رقابت‌های قهرمانق جهان ۲۰۲۱ پایان داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 526929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.