ممنوعیت نصب بنرهای تبلیغاتی در بافت تاریخی پراگ

پراگ نصب تبلیغات برزنتی در مقابل ساختمان‌های قدیمی و تاریخی را ممنوع کرد چراکه استفاده بیش از حد مشاغل از این بنرها، باعث مخدوش شدن زیبایی شهر و البته پنهان ماندن معماری زیبای پراگ شده بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از سال ۲۰۰۶ پایتخت جمهوری چک استفاده از این روش تبلیغاتی را در مرکز تاریخی شهر ممنوع کرده بود اما مشاغل به طور جدی از قوانین تصویب شده پیروی نمی‌کردند. سال گذشته، جمهوری چک تلاش کرد این محدودیت را گسترش داده و تبلیغات برزنتی را در چندین منطقه اطراف بافت تاریخی شهر به طور کلی از لحاظ قانونی ممنوع کند.

در ماه دسامبر ۲۰۲۰ مدیریت شهری به مشاغل ۹ ماه فرصت داد تا با قوانین جدید سازگار شوند؛ اکنون با اعمال قوانین سختگیرانه، تصویر کلی پایتخت چک تغییر چشمگیری کرده است.

ممنوعیت نصب بنرهای تبلیغاتی در بافت تاریخی پراگ

شهر پراگ اعلام کرد که مقررات جدید شامل سه منطقه اصلی شهر می‌شود و بر اساس آن مشاغل به جای نصب برزنت می‌توانند محتوای تبلیغاتی خود را بر وسایل نقلیه عمومی و یا از طریق توزیع بروشور نمایش دهند.

برای اطمینان از درک و رعایت مقررات، شهرداری پراگ یک وب سایت ایجاد کرده است که شهر را به سه منطقه تقسیم می‌کند. این وب سایت به مشاغل نشان می‌دهد که در کدام مناطق مجاز به نصب بنر هستند و در چه مناطقی تخطی از قوانین جدید دو میلیون کرون (۷۹۰۰۰ یورو) جریمه دارد.

شهرداری تاکید کرده است که شهر پراگ به دنبال ممنوعیت تبلیغات نیست، بلکه به منظور حفظ زیبایی و اصالت تاریخی شهر این اقدامات را انجام می‌دهد چرا که بعضی از مشاغل در هنگام تبلیغات منافع عمومی را در نظر نمی‌گیرند.

ممنوعیت نصب بنرهای تبلیغاتی در بافت تاریخی پراگ

کد خبر 526905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.