جزئیات آتش‌سوزی چهار کامیون ترانزیتی افغانستانی در گمرک دوغارون

سخنگوی گمرک اظهار کرد: آتش سوزی در مرز دوغارون و پایانه گمرک همچنان ادامه دارد و آتش نشان‌ها در تلاش برای خاموش سازی این حریق هستند.

به گزارش ایمنا، روح الله لطیفی اظهار کرد: یک تانکر سوخت در محوطه پارکینگ خروج گمرک دوغارون دچار حریق می‌شود. با وقوع این حادثه بلافاصله گمرک کامیون‌ها را از محوطه تخلیه می‌کند تا آتش به سایر کامیون‌ها سرایت نکند.

وی افزود: در حین فرآیند جابه جایی یک کامیون ترانزیتی و دو کامیون خالی افغانستانی هم دچار حریق شدند؛ هم اکنون تیم آتش نشانان در حال اطفا حریق هستند و آتش هنوز خاموش نشده، اما با توجه به اینکه ایمن سازی اتفاق افتاده احتمال سرایت و گسترش آتش وجود ندارد و به همین چهار کامیون محدود شده است.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: این سرعت عمل ایمن سازی که انجام شد اتفاق مثبتی بود. معمولاً ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون تبادل از مرز دوغارون انجام می‌شود. معمولاً حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون ورودی از افغانستان و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون خارجی داریم. در این محوطه معمولاً ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون مستقر است.

مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و در پنج کیلومتری گمرک اسلام قلعه افغانستان قرار دارد. روزانه بیش از هزار دستگاه کامیون سنگین و سبک در این مرز تردد می‌کنند.

منبع: ایرنا
کد خبر 526885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.