شهرهای مناسب برای گردشگری در فصل زمستان

شهرهایی همچون دنور، کلرادو، ریکیاویک ایسلند، کپنهاگ دانمارک و کمبریج ماساچوست با برگزاری جشنواره‌ها و ایجاد فعالیت‌های سرگرم کننده، فصل زمستان را در جشن می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تصور کنید شهری یخ زده در دل زمستان وجود دارد که در آن به جای اینکه افراد داخل خانه‌ها جمع شوند و رویدادها و دورهمی ها را تا آب شدن برف‌های زمستانی لغو کنند، با برپایی مهمانی در اطراف آتش، برگزاری مراسم‌های مختلف در فضای باز و … شهروندان و گردشگران را به اسکیت روی یخ و دوچرخه سواری در فضای آزاد دعوت کنند. این شهرها ماه‌های سرد سال را جشن می‌گیرند و ثابت می‌کنند که آب و هوای سرد به معنای ماندن در خانه و لغو کردن رویدادها نیست.

دنور، کلرادو

از مرکز شهر دنور می‌توانید کوه‌های راکی پوشیده از برف را ببینید که در افق به سمت غرب امتداد یافته‌اند. در اینجا عشق به زمستان عمیق است. کلاس‌های اسکی تا زمان جشنواره " Midwinter Bluegrass " در آمفی تئاتر "Red Rocks" شهر دنور برگزار می‌شود. برای اینکه مردم در طول فصل زمستان در مرکز شهر گشت و گذار کنند، رژه‌ای باشکوه به طول دو مایل برگزار می‌شود و شکار در فضای باز از دیگر سرگرمی‌های شهروندان و گردشگران است. به کسانی که در موضوعات هنری، بازدید از مکان‌های دیدنی و تاریخی دنور موفقیت کسب کنند، جوایزی نیز اهدا می‌شود.

منطقه زیبای " Dairy Block" که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، تمام طول سال با چراغ‌های خوراک‌پزی و سالن‌های غذاخوری مخصوص از افراد پذیرایی می‌کند. اسکی بازان می‌توانند با فاصله دو ساعت از فرودگاه بین‌المللی دنور، وارد پارک زمستانی " Winter Park Resort " شوند که دارای ۳۵۰ اینچ بارش برف سالانه است و ۳۰ هکتار نقطه ایده آل برای یادگیری و تمرین اسکیت در اختیار علاقه مندان به ورزش‌های زمستانی قرار می‌دهد.

شهرهای مناسب برای گردشگری در فصل زمستان

ریکیاویک، ایسلند

در این شهر که در نزدیکی مدار قطب شمال قرار گرفته است، روشنایی روز در فصل زمستان بسیار کم است، به طوری که در کوتاه‌ترین روز سال تنها چهار ساعت آفتاب وجود دارد، اما پایتخت ایسلند این تاریکی‌ها را با جشن‌های فراوان جبران می‌کند. در میدان مرکزی شهر یک اسکیت روی یخ رایگان برای دسترسی همه شهروندان در فصل زمستان تعبیه شده است. همچنین جشنواره موسیقی معاصر در ماه ژانویه و جشنواره چراغ‌های زمستانی در ماه فوریه به خیابان‌ها نور و روشنایی می‌بخشد.

سالن‌های غذای سرپوشیده نیز راهی سرگرم کننده برای صرف غذا در خیابان‌ها و در محیطی گرم‌تر از خود خیابان‌ها است؛ مکانی که قبلاً پایانه اتوبوس شهری بود.

شهرهای مناسب برای گردشگری در فصل زمستان

کمبریج، ماساچوست

شهر دانشگاهی کمبریج، طوفان‌های زمستانی زیادی را تجربه می‌کند. در منطقه بوستون سالانه به طور متوسط ۵۰ اینچ برف می‌بارد، اما این موضوع بدان معنا نیست که وقتی هوا سرد می‌شود، ساکنان در داخل خانه‌ها بمانند و فعالیت‌های خود را تعطیل کنند.

در این شهر به دلیل یخبندان و سردی هوا، بازار کشاورزان بسته نمی‌شود. بازار زمستانی که از ماه ژانویه تا آوریل، روزهای شنبه برگزار می‌شود، امسال با فروشندگان محصولات محلی، غذاهای دریایی و محصولات پخته شده در خدمت مشتریان خواهد بود.

میدان استارلایت کمبریج، مکانی که زمانی پارکینگ بود، به یک بازار سالانه تبدیل شده است. نقاشی‌های دیواری، لامپ‌های رشته‌ای و ایستگاه‌های گرم کننده، روحیه مشتریان را افزایش می‌دهد. شهر کمبریج در حال طراحی خطوط دوچرخه محافظت شده برای شرایط برفی است و کارگاه‌های آموزشی شهری را در زمینه دوچرخه سواری زمستانی ارائه می‌دهد که در آن نکات مربوط به برنامه‌ریزی مسیر، هنگام رفت و آمد دوچرخه در هوای نامساعد، در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

شهرهای مناسب برای گردشگری در فصل زمستان

کپنهاگ، دانمارک

دانمارکی‌ها برای نخستین بار مفهوم hygge را ابداع کردند که به معنای ایجاد فضایی گرم و راحت است. بنابراین جای تعجب نیست که پایتخت کپنهاگ در فصل زمستان حال و هوای خوبی داشته باشد. در این شهر روش اصلی حمل و نقل، دوچرخه سواری است و این کار در ماه‌های سرد سال نیز متوقف نمی‌شود. با آمدن روزهای کوتاه‌تر در فصل زمستان، چراغ‌های خیابان‌های کپنهاگ با لامپ‌های هوشمندتر و کم مصرف تر جایگزین می‌شوند. این لامپ‌ها با نزدیک شدن دوچرخه سواران، روشنایی بیشتری ایجاد می‌کنند.

در این شهر دمای هوا در فصل زمستان معمولاً به زیر صفر درجه می‌رسد و تحمل آن حتی برای بومیان این کشور نیز کار سختی است. در این مدت، برف و باران سنگینی می‌بارد، اما شهروندان و گردشگران می‌توانند اسکیت روی یخ را به صورت رایگان در میادین عمومی کپنهاگ مانند Frederiksbergمیدان Runddel تجربه کرده و غذای گرم خود را از Bridge Street خیابان Kitchen تهیه کنند، یا اینکه برای گرم شدن بدن خود، غذا را درون وان آب گرم میل کنند. همچنین CPH PIX، بزرگ‌ترین جشنواره فیلم کشور دانمارک محسوب می‌شود که با جشنواره شب فرهنگ (Culture Night)، در ماه اکتبر برگزار می‌شود.

شهرهای مناسب برای گردشگری در فصل زمستان

کد خبر 526861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.