روایت خضریان از سفر جمعی از نمایندگان به شاهین شهر

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از نظارت میدانی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه اظهار کرد: در ادامه سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناطق مختلف کشور روز دوشنبه به همراه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار پس از بازدید از پروژه‌های مختلف عمرانی و مشاهده مشکلات موجود، جهت رفع معضلات این شهرستان‌ها جلسه‌ای با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد که طی آن تصمیماتی برای رفع سریع‌تر این مشکلات گرفته شد.

وی افزود: در این راستا برای تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی برخوار مقرر شد سازمان برنامه و بودجه اعتبار ۴.۵ میلیارد تومانی این پروژه که در قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز در نظر گرفته شده است را به صورت صد در صد تخصیص دهد همچنین مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن را به این پروژه اختصاص دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از محل منابع داخلی خود، حداکثر تا یک ماه آینده مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص خواهد داد، همچنین این وزارتخانه اقدام لازم جهت اخذ مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه را پیگیری خواهد کرد و پس از اخذ مجوز، جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی جهت مشارکت یکی از بانک‌ها در این پروژه برگزار می‌شود.

خضریان تاکید کرد: با عنایت به فرسودگی شبکه فاضلاب شهرهای گرگاب و حبیب‌آباد که منجر به ریزش چندین باره خیابان شده است، برای رفع فوری این مشکل مذاکراتی با بانک صادرات ایران صورت گرفت تا با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در این پروژه مشارکت کند. با انجام این مصوبه، شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور متعهد شد مشکلات گرگاب و حبیب‌آباد را سریع‌تر مرتفع کند.

وی ادامه داد: جهت تکمیل پروژه فاضلاب شاهین‌شهر نیز مصوب شد اعتبار این پروژه که در قانون بودجه ۱۴۰۰ به مبلغ پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است به صورت صد در صد تخصیص داده شود و شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز متعهد شد از سرجمع اعتبارات ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه فاینانس جذب کند.

وی افزود: با عنایت به بازدیدی که از ورزشگاه شاهین‌شهر صورت گرفت و گفتگویی که با ورزشکاران این شهرستان پیرامون نیازهای ورزشی شهر انجام شد، جهت بازسازی این ورزشگاه مقرر شد از محل منابع در اختیار وزیر ورزش و جوانان، مبلغ سه میلیارد تومان برای رفع مشکلات ضروری به این ورزشگاه تخصیص داده شود و مشکلات اولیه از جمله سرویس‌های بهداشتی، فنس‌کشی، آب آشامیدنی و… حداکثر تا یک ماه آینده و سایر مشکلات مانند تکمیل زمین چمن توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی حداکثر تا دهه فجر مرتفع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات مردم احداث خط مترو اصفهان-شاهین‌شهر از مسیر برخوار بود که مقرر شد شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، مطالعات پروژه و تملک زمین را حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه به پایان رساند، در زمینه تملک زمین‌های غیردولتی، استانداری و شهرداری شاهین‌شهر مشارکت خواهند کرد، همچنین صدور مجوز ماده ۲۳ برای این پروژه توسط سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌شود.

کد خبر 526859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.