واکنش آمریکا به مذاکرات مستقیم ایران و عربستان

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اظهار کرد که از اعلام ریاض مبنی بر انجام مذاکرات مستقیم با دولت جدید ایران استقبال می‌کند.

به گزارش ایمنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در توئیتی گفت که واشنگتن از اعلام ریاض مبنی بر انجام مذاکرات مستقیم با دولت جدید ایران استقبال می‌کند.

به گزارش رویترز، رابرت مالی ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به کاهش تنش‌ها و رفع نگرانی‌های بلندمدت منطقه‌ای کمک کند.

وی با تأکید بر لزوم احیای برجام عنوان کرد: بازگشت کامل و دوجانبه به برجام از تلاش‌های منطقه‌ای حمایت خواهد کرد.

روز یکشنبه گذشته، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که عربستان در ۲۱ سپتامبر اولین دور از مذاکرات مستقیم با دولت جدید ایران را به‌عنوان بخشی از روند مذاکراتی که از اوایل امسال برای کاهش تنش‌ها بین دو کشور آغاز شده است، برگزار کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اروپا ضمن طرح ادعاهای قبلی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت که مذاکرات بین تهران و ریاض در مرحله مقدماتی است.

عربستان سعودی و ایران طی ماه‌های گذشته سلسله گفت‌وگوها و مذاکراتی بر سر تحولات منطقه، جنگ یمن و ازسرگیری روابط بین خود به‌میزبانی عراق داشته‌اند و به‌گفته منابع آگاه در این کشور، تهران و ریاض تا کنون چهار دور گفت‌وگو در بغداد داشته‌اند.

منبع: تسنیم
کد خبر 526836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.