هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس/سجزی و شاهین شهر در وضعیت سالم

هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است، شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر روی عدد ۸۰ و سجزی با قرار گرفتن روی ۸۳ در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _سه‌شنبه ۱۳ مهرماه _ با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده بود.

دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان‌های استانداری با شاخص ۱۲۲، احمدآباد با شاخص ۱۴۵، خرازی با شاخص ۱۳۳، فرشادی با شاخص ۱۳۲، فیض با شاخص ۱۳۱، کاوه با شاخص ۱۲۳، وزرشگاه میثاق با شاخص ۱۱۱، رهنان با شاخص ۱۰۹، پروین با شاخص ۱۶۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای عموم قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه، خواجو و باغ غدیر، جی فعال نیست، همچنین دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رودکی با شاخص ۹۱، انقلاب با شاخص ۱۰۰ و مبارکه با شاخص ۶۴، میرزا طاهر با شاخص ۷۰، باهنر با شاخص ۲۴ در وضعیت سالم و هوای پاک قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر روی عدد ۸۰ و سجزی با قرار گرفتن روی ۸۳ در وضعیت سالم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 526829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.