مراسم تکریم و معارفه شهردار اهواز برگزار شد

آئین تکریم و معارفه شهردار اهواز عصر _ دوشنبه ۱۲ مهرماه_ در سالن امام خامنه‌ای مجتمع فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تکریم و معارفه شهردار اهواز عصر امروز _ دوشنبه ۱۲ مهرماه_ با حضور استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای شهر اهواز و مدیران شهری برگزار شد.

فرصت ایجاد شده برای اهواز بی‌بدیل است

سیاوش محمودی، رئیس شورای شهر اهواز در آئین معارفه شهردار اهواز به عنوان نخستین سخنران اظهار کرد: با توجه به پای کار آمدن دولت و مجلس انقلابی و حضور مدیران خوزستانی در سطح کشور فرصتی بی‌بدیل برای خوزستان و اهواز در نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است، امیدوارم در این دوره با وحدت و همدلی آینده‌ای روشن با رشد همه جانبه برای اهواز رقم بزنیم.

وی گفت: اهواز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و مساحتی بیش از ۱۹ هزار هکتار از کلانشهرهای ایران است که در حوزه‌های مختلف اعم از حمل و نقل، فاضلاب، آب‌های سطحی، فضای سبز و بسیاری از حوزه‌های دیگر دچار مشکلات زیادی است.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: مشکلات زیرساختی اهواز سال‌هاست که در حوزه آب و فاضلاب وجود دارد و در زمینه حاشیه‌نشینی دومین شهر ایران است، این مشکلات حل شدنی نیستند مگر با همدلی، نگاه و اعتبار ملی، همراهی مدیران استانی و استفاده از ظرفیت‌های ملی که برای استان خوزستان ایجاد شده است.

محمودی ضمن تقدیر از شورای پنجم و شهرداران گذشته گفت: شعار شورای ششم شفافیت، صداقت و کار خواهد بود و تا پایان مسیر این شعار دنبال می‌شود، یکی از محورهای اساسی شورای شهر اهواز در دوره جدید ثبات مدیریتی خواهد بود چرا که اهواز و شهرداری از بی ثباتی مدیریتی رنج برده است.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: تعامل بین بخشی جز اولویت‌های شورا است و در این زمینه مشکلات و مسائل در سطوح مختلف پیگیری می‌شود، انضباط مالی و فساد ستیزی که در میثاق نامه وزرا امضا شده است نیز جز محورهای مهم شورای شهر اهواز است.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات زیادی در مناطق کم برخوردار و حوزه‌های فرهنگی اجتماعی وجود دارد و در این رابطه خواسته شورای شهر اهواز از شهردار به‌کارگیری جوانان و نخبگان انقلابی و استفاده از آنها در مدیریت شهری برای رفع مشکلات است.

محمودی توضیح داد: همه ما میدانیم که شهرداری اهواز با بودجه کنونی انتظارات را برآورده نمی‌کند و تحولی نیز نخواهیم دید لذا مطالبه گر ارزش افزوده صنایع هستیم تا حق شهرداری و شهروندان گرفته شود و با جذب سرمایه‌گذاری و مانع زدایی سر راه آن‌ها به سمت داشتن یک شهر مطلوب حرکت کنیم.

باید شهری در تراز و شأن مردن اهواز داشته باشیم

در ادامه صادق خلیلیان، استاندار خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: خوزستان یک استان راهبردی در سطح ملی است و نگاه بزرگان نظام به این استان یک نگاه راهبردی، بسیار تأثیرگذار و پشتیبانی کننده است.

وی اضافه کرد: ما باید بتوانیم یک استان و شهری در تراز و شأن مردم این استان داشته باشیم همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند: مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند؛ در طول سال‌های دفاع مقدس مردم خوزستان علی رغم تلفات سنگینی که داشتند، فداکاری‌های زیادی انجام دادند.

خلیلیان تصریح کرد: پس از دفاع مقدس دوران بازسازی شروع شد و مسیر زیادی تا امروز طی شده تا به اینجا رسیدم اما آنچه که اکنون مشاهده می‌شود وضعیت مناسبی برای استان و اهواز نیست.

وی افزود: خوزستان استان فقیری نیست، چرا که ۴۰ درصد منابع کشور را تأمین می‌کند، بنابراین باید مسیر طی شده، آسیب شناسی شود، زیرا بدون آسیب شناسی نمی‌توانیم نقشه آینده را ترسیم کنیم و این برنامه در هشت محور کلی تنظیم شده است.

خلیلیان تاکید کرد: در استان خوزستان باید در دو سطح، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و رفع موانع موجود و در سطح ملی، باید نگاه به استان به گونه‌ای باشد که شأن این استان حفظ شود، ما باید در نحوه بیان خود جایگاه استان را ارتقا دهیم و از اراده‌ای که برای پشتیبانی از خوزستان وجود دارد به نحو احسن استفاده و با تلفیق سطح استانی و ملی، مردمی شاد و با فرهنگ اسلامی داشته باشیم.

استاندار خوزستان توضیح داد: شهردار جدید اهواز مسئولیت سنگینی خواهد داشت و باید با یک برنامه‌ریزی دقیق برای مشکلات شهر اقدام کند و در چهار چوب این برنامه ساختارهای موجود را تغییر دهد چرا که با ساختار موجود نمی‌شود این شهر را به سمت آبادانی هدایت کرد.

شهردار جدید، اهواز را متحول می‌کند

سید نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به مطالبه و خواسته‌های شهری مردم اهواز مشخص است، بنابراین برنامه پیش رو مشخص است، با توجه به بودجه‌ای که داریم و مشکلات کشور در برهه حساسی قرار داریم که باید عزم خود را برای کار و تلاش جزم کنیم.

وی گفت: مردم با توجه به تجربه‌های گذشته دیگر به حرف‌ها توجه نمی‌کنند و تنها از مسئولان کار و عمل می‌خواهند. بنابراین باید برنامه دقیق داشته باشیم و عدالت اجتماعی دقیقاً اجرا شود و اگر بودجه‌ای در مرکز شهر هزینه می‌شود در حاشیه شهر نیز هزینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: یک فرد غیر بومی سکان دار مدیریت شهر اهواز شده و همه منتظر هستند که آیا تحولی می‌شود، بنده می‌گویم آری تحول ایجاد می‌شود؛ همه ما باید دست در دست هم دهیم و بار مشکلات بر زمین مانده اهواز را به مقصد برسانیم.

موسوی فرد تاکید کرد: تعداد زیادی جوان انقلابی و نخبه در استان وجود دارد، اهواز ثابت کرده که تنها یک علی هاشمی ندارد و در حال حاضر علی هاشمی‌های زیادی وجود دارد و باید از آنها در سطوح مختلف مدیریتی استفاده شود تا به جایگاهی که شأن مردم اهواز است، برسیم.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی اهواز ورودی‌های شهر است، از هر سمتی که وارد اهواز می‌شویم شرایط مناسبی نیست در حالی که در بسیاری از شهرهای دیگر ورودی‌های زیبا دیده می‌شود و باید به این مسئله توجه شود و شرایطی زیبنده شهر اهواز ایجاد شود.

مردم از ناکارآمدی‌ها گله‌مند هستند

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: آرزوی مردم خوزستان این بود که از مسئولان استانی افرادی در دولت حضور داشته باشند و اکنون در سطح معاون ریاست جمهوری نماینده داریم و اتحاد و همدلی میان نمایندگان وجود دارد.

وی گفت: مردم از انقلاب و نظام ناامید نمی‌شوند، اما از عملکرد مسئولان و ناکارآمدی‌ها گله‌مند هستند به عنوان خادم مردم از بدنه شهرداری هستم، زمانی در شهر اهواز هنگام بارندگی ادارات یکدیگر را متهم می‌کردند و اما در حال حاضر و شرایط ایجاد شده با حضور مسئولان انقلابی در سطح استان یک اتحاد و همدلی برای رفع مشکلات ایجاد شده است.

یوسفی تصریح کرد: بر اساس گفته مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، تا کنون سعی در عدم دخالتی در انتصابات داشته و تنها زمانی که افرادی ناکارآمد در استان منصوب شدند بر اساس وظیفه ورود کرده‌ام.

وی ادامه افزود: عدم پرداخت حق آلایندگی و مطالبات حق مردم خوزستان که با بی دقتی در بودجه ۱۳۹۹ حذف شد، با پیگیری‌های صورت گرفته این حق مردم خوزستان بازگردانده شد.

توزیع عادلانه خدمات در محلات اهواز

به گزارش ایمنا، در ادامه حکم شهردار اهواز قرائت و توسط استاندار خوزستان به رضا امینی شهردار اهواز تقدیم شد.

رضا امینی، شهردار اهواز در این مراسم گفت: برقراری عدالت فضایی و مکانی در محلات شهر به خصوص رسیدگی به محلات محروم و در رأس همه آنها تلاش برای رفع حداکثری معضلات روان‌آب های اهواز و هماهنگی صد درصدی با ادارات از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری خواهد بود.

وی افزود: دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی با تعهد بر حفظ حقوق آنها و رعایت قوانین یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری اهواز در دوره جدید خواهد بود.

وی افزود: وصول مطالبات شهرداری و مطالبه عموم اهواز از بخش‌های مختلف حاکمیتی جز ضرورت‌ها و اقدامات اساسی این دوره شهرداری اهواز است.

شهردار اهواز اضافه کرد: استفاده از نیروهای متعهد، متخصص، پاک دست و با انگیزه راهبردی استراتژیک برای نیل به اهداف مدیریت شهری است که مسیر خدمت به مردم شریف اهواز در این امان محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: خط قرمز شهرداری اهواز فساد از هرنوعی، رخوت و بی انگیزگی و هدر رفت منابع انسانی و مالی است که در این مسیر با کسی تعارف نخواهیم داشت.

امینی توضیح داد: ساماندهی نظام اداری شهرداری، حمایت جدی از کارکنان خدوم و پاک دستی که به شهر و شهرداری حس تعلق داشته و دارند جز اولویت‌های مهم شهرداری است، قطعاً مدیران پرکار، پاسخگو و مسئولیت‌پذیر جایگاهی در شهرداری نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: رسیدن به شهری زیبا، تکریم مردم به خصوص حفظ حرمت مراجعان و برقراری حفظ امنیت و کرامت مالی آنها در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 526776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.