آمادگی پایانه‌های مسافربری امام رضا(ع)در ایام پایانی ماه صفر

معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهردار مشهد از آمادگی پایانه‌های مسافربری امام رضا(ع) برای خدمات‌دهی در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی نظر به حضور احتمالی بسیاری از زائران و برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اقدامات ویژه‌ای در پایانه‌ها انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس با هماهنگی نهادهای متولی ارائه خدمات بهداشتی نسبت به پایش زائران در ورودی‌های پایانه اقدام و با استقرار مکان ویژه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تست رایگان پی‌سی‌آر با پاسخگویی سریع از متقاضیان انجام می‌شود.

معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همچنین از طریق زیرساخت‌های لازم سازه‌ها و نمایشگرها سیستم صوتی فضای مجازی اطلاع‌رسانی گسترده در سطح سالن‌ها – جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافرین – کلیه محل‌های تردد و حضور زائران به جهت رعایت الزامات کرونایی و آموزش مسافران و مجاوران انجام می‌شود. در کنار این اقدامات، با استقرار دستگاه متعدد ضدعفونی کردن پدالی دست‌ها در نقاط مختلف حضور زائران و شارژ شدن منابع این دستگاه‌ها از مایع ضدعفونی در بازه زمانی مشخص این کار به صورت شبانه روز انجام خواهد شد.

وی به اجرای طرح ضدعفونی تمامی مکان‌های حضور زائران در پایانه‌های مسافربری اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس سالن‌های ورودی، سالن‌های انتظار، گیت‌های نظارتی، جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافر، نمازخانه‌ها و مساجد، سرویس‌های بهداشتی، عابر بانک‌ها، دفاتر ستادی و خدماتی، کانترهای پاسخگویی به مسافران و سایر اماکن در بازه زمانی مشخص به صورت مداوم انجام می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: در حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی در تمامی مراکزی که مسافران حضور دارند؛ شامل گیت‌های کنترل، عابر بانک‌ها، غرفه خدماتی و تجاری، دفاتر پاسخگویی و ستادی و صندلی‌های محل استقرار با ایجاد محدودیت و نصب علائم هشدار عملیاتی شده است. همچنین در محل درهای ورودی پایانه‌ها نیروهای حفاظت فیزیکی از مراجعه افراد بدون ماسک جلوگیری کرده و با گشت در سطح محوطه رعایت الزام استفاده از ماسک را تذکر می‌دهند.

وی ادامه داد: در همین خصوص محل فروش ماسک با قیمت مصوب در در ورودی سالن‌ها مستقر شده تا زائران به راحت‌ترین شکل ممکن ماسک را تهیه کنند.

معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی بهداشتی و اختصاص مکان برای استقرار دفتر کاری به صورت مداوم فعالیت‌های حوزه‌های خدمات‌رسان مورد ارزیابی قرار گرفته و با خاطیان برخورد لازم انجام می‌شود، تاکید کرد: در کنار این اقدامات بهداشتی، با ارائه اقلام خود مراقبتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده به خدمت گذاران پایانه شرایط حفظ سلامت این افراد فراهم شده است.

وی اضافه کرد: هرچند ناوگان حمل و نقل برون شهری زیر مجموعه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد نیست، اما با درخواست از دستگاه‌های متولّی و ارائه گزارش تخلفات احتمالی موضوع را تا حدودی ساماندهی کرده‌ایم.

کاظمی به استقرار ۲۴ دستگاه و سازمان مختلف برای خدمات رسانی به زائران در ایام پایانی ماه صفر در پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده شرایط برای حضور خادمان آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت‌های مسافربری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، پلیس راه، تعزیرات حکومتی، هلال احمر، سازمان‌های ترافیک، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، اورژانس، بهزیستی، نمایندگان بانک‌ها و … فراهم شده است.

وی ادامه داد: در راستای برقراری نظم و انضباط ترافیکی و کنترل آن و پیش بینی تمهیدات لازم در میدان انقلاب و مدیریت ورود و خروج اتوبوس‌ها شاهد حضور عوامل راهور در پایانه‌های مسافربری به صورت فوق‌العاده خواهیم بود. همچنین جهت تبدیل سفرهای برون شهری به درون شهری هماهنگی لازم برای حضور ناوگان تاکسی و اتوبوس برای تشرف زائرین به حرم مطهر و برگشت آنها به پایانه مسافربری انجام شده است. در خصوص فوریت‌های پزشکی و اورژانس استقرار یک دستگاه آمبولانس به صورت شبانه روزی در پایانه‌های مسافربری امام رضا (ع) و پایانه راه ابریشم پیش بینی شده است.

معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد به انجام هماهنگی با نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت در پایانه مسافربری اشاره کرد و گفت: برایان اساس عوامل نیروی انتظامی برای جلوگیری از معضلات پیش بینی نشده مانند حضور دلال، مسافرکش‌ها و راهنمای غیر مجاز زائر در پایانه‌ها فعال خواهند بود.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای مصرف سوخت توسط ناوگان برون شهری برای پیشگیری از هر گونه خللی در انجام مأموریت انتقال مسافرین جهت تأمین سوخت اتوبوس‌ها (نفت و گاز) هماهنگی لازم انجام و جایگاه سوخت پایانه امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت.

کاظمی تصریح کرد: اختصاص یک جایگاه برای سرویس دهی به زائرین و اعزام کاروان‌های دربستی جهت افزایش خدمت رسانی مطلوب‌تر به زائرین و مسافرین برنامه‌ریزی به منظور تقویت و افزایش سرویس‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های ATM بانک‌های موجود در پایانه از دیگر اقدامات انجام شده در ایام پایانی صفر خواهد بود.

وی به راه‌اندازی پارکینگ‌های اضطراری در پایانه‌های امام رضا (ع) و راه ابریشم اشاره کرد و افزود: در این راستا با سایر پایانه‌های کلانشهرهای کشور مکاتبه و از آنها خواسته‌ایم که آمادگی ناوگان را قبل از حضور در مشهد اعلام کنند، همچنین نقشه و اطلاعات مکان پارکینگ‌ها برای اطلاع رانندگان ارسال شده است. برای رسیدگی به شکایات نیز راه‌های ارتباط مستقیم با زائرین و مسافرین از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۰۰۰۶، تلفن گویا ۳۸۰۰۹۰۰۰، کانال سروش: Safeir_8 @ و سایر شبکه‌های اجتماعی پیش بینی شده است.

معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه با هماهنگی با دستگاه‌های متولی ارائه خدمات طرح ارتقا الگوی خدمات در پایانه‌های مسافربری از سال گذشته عملیاتی شده که نقش بسزایی در حفظ سلامت زائران در شرایط کرونا داشته است، گفت: بر این اساس توصیه می‌شود زائران عزیز قبل از سفر بلیت برگشت خود را از طریق سامانه‌های اینترنتی خرید بلیت: safar.724.com و تلفن ۵ رقمی: ۳۸۰۸۶ و یا آژانس‌های معتبر سطح شهر خریداری کنند.

کد خبر 526746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.