نیمکت هایی که از سوزندان چهار هزار بطری جلوگیری می‌کند

شهر اسپانیا والنسیا پروژه‌ای تحت عنوان "مدارس ایمن" را به راه انداخته است که هدف آن آموزش بحث بازیافت به کودکان است؛ نصب مبلمان شهری بازیافتی از جمله ابتکارهای این پروژه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش مهمی از این پروژه شامل نصب نیمکت‌های ساخته شده از درپوش بطری‌های بازیافتی است. ایجاد مبلمان خیابانی با دوام و همچنین فراهم آوردن نمونه‌های واقعی بازیافت در محیط آموزشی از اهداف این پروژه است. به این ترتیب، نسل بعدی آگاهی بسیار بیشتری از مسئله بازیافت و بحث تبدیل مواد خواهند داشت و در واقع آشنایی با فرهنگ بازیافت در آن‌ها نهادینه خواهد شد.

کناره این نیمکت‌ها از فولاد گالوانیزه گرم ساخته شده و صندلی آن حاوی ۱۰۰٪ پلی اتیلن بازیافتی است که به علت جنس منحصر به فردش دچار ترک و خوردگی نمی‌شود، در برابر حشرات مانند کرم‌ها یا موریانه‌ها مقاوم است و دوام آنها ۵ برابر بیشتر از چوب است. این صندلی‌ها همچنین خاصیت ضد گرافیتی دارد که مانع از اتصال رنگ گرافیتی به سطوح می‌شود.

علاوه بر این، وزن هر نیمکت ۳۵ کیلوگرم است که معادل چهار هزار و ۳۰۰ بطری است. به این معنی که از سوزاندن این میزان بطری‌ها و ورود حجم عظیمی از CO2 به جو یا محل دفن زباله جلوگیری می‌کند.

این پروژه علاوه بر اهداف زیست محیطی، بحث زیباسازی شهر را نیز در نظر دارد. با طراحی خلاق این مبلمان‌های شهری، ظاهر جذاب‌تری برای شهر فراهم آورده می‌شود.

مسئولان شهری بیشتر سعی کرده‌اند که احداث این مبلمان‌ها در مدارس انجام دهند تا به نوعی قشر جوان جامعه را با مباحث مهمی نظیر اقتصاد مدور بازیافت آشنا کنند.

نیمکت هایی که از سوزندان چهار هزار بطری جلوگیری می‌کند

کد خبر 526735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.