بورس امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

انتظار تداوم روند صعودی برای شاخص کل در روز چهارشنبه وجود دارد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد هشت هزار و ۳۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار و ۹۷۰ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار و ۵۴۶ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۵۴ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۷ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۵۱ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۳۷۱ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۲ هزار و ۴۵۶ و ۳۸۴ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۸۹۲ میلیون و سه میلیارد و ۲۴۶ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تححلیل تکنیکال شاخص کل

انتظار تداوم روند صعودی برای شاخص کل را داریم.

بورس امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار شرکت‌ها

کزغال: مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن استان خراسان جنوبی

با توجه به اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بایستی پیگیری جهت دریافت مجوزهای لازم از جمله منابع طبیعی و محیط زیست اخذ و پس از دریافت مجوزهای لازم پروانه اکتشاف صادر و مرحله اکتشافی آغاز می‌گردد و در صورت توجیه اقتصادی محدوده، گواهی کشف صادر و نهایتاً طرح بهره برداری و پروانه بهره برداری صادر می‌گردد و در صورت عدم توجیه اقتصادی محدوده معدنی به سازمان مذکور عودت داده می‌شود.

سوپر فروش شبصیر در شهریور با شکستن همه رکوردها

شبصیر در حالی سال ۹۹ هر ماه سه هزار و ۵۰۰ تن تولید داشت که در فروردین اورهال داشت و ۶۸۸ تن تولید گزارش کرد و در ماه‌های بعدی سه هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تولید پایدار داشته است و در شهریور با چهار هزار تن تولید رکورد تولید تاریخ شرکت شکسته شد.

جمع فروش سال ۹۹، ۳۸ هزار و ۹۰۰ تن بوده است و سال را با موجودی پنج هزار و ۳۰۰ تنی به پایان رساند، فروش‌های شش ماهه ابتدایی برابر ۱۹۰۰ در فروردین، دو هزار و ۹۰۰ تن در سه ماه بعدی و دو هزار و ۵۰۰ در مرداد و در شهریور عدد بی نظیر چهار هزار و ۲۰۰ تنی را دارد.

سال مالی جدید را با فروش ۱۳۵ میلیاردی در فروردین آغاز کرد، در سه ماه بعدی بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیارد فروش گزارش کرده است و در مرداد هم ۱۶۴ میلیارد رقم فروش ثبت شد که خیلی خاص نبود و در شهریور بیشترین فروش ماهانه شرکت با عدد بی نظیر ۲۶۷ میلیارد ثبت شد. فروش شش ماهه امسال رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

میانگین نرخ‌های فروش سال ۹۹، ۳۷ هزار تومان بوده است و نرخ پنج ماهه امسال نیز رشد ۸۲ درصدی دارد و برابر ۶۶ هزار تومان است و شهریور ۶۴ هزار تومان است.

قزوین و ثبت یک فروش خوب در شهریور

شرکت در شش ماهه امسال تولید ۳۴ هزار و ۹۳۴ تنی شکر را داشته است این در حالی است که در سال گذشته در نیمه ابتدایی تولید ۱۳ هزار و ۳۱۰ تنی ثبت کرده است. در شش ماهه امسال فروش ۲۸ هزار و ۴۸۹ تن بوده است. در سه ماه گذشته به ترتیب شش هزار و ۶۶۸، پنج هزار و ۶۵۵ و سه هزار و ۳۶۴ تن فروش داشته است. در فصل اول جمعاً فروش شرکت ۴۵.۳ میلیارد تومان و در فصل دوم ۱۰۷.۶ میلیارد تومان است. در تابستان فروش‌های ۶۰.۷، ۳۱.۶ و ۱۵.۳ میلیاردی را گزارش کرده است. فروش نیمه ابتدایی سال جاری رشد ۲۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ شکر شرکت در کانال ۱۲ تا ۱۲.۵ هزار تومان بوده است، در حالی که سال قبل به صورت میانگین ۵.۶ هزار تومان بود.

نگاهی به عملکرد درهآور در شهریور

درهآور با فروش ۱۶۲.۵ میلیارد تومانی در سال گذشته توانسته بود میانگین فروش ماهانه‌ای برابر با ۱۳.۵ میلیارد تومان داشته باشد. در مرداد ماه فروش ۲۰.۷ میلیارد تومانی را ثبت کرد و در شهریور نیز مبلغ ۲۲.۲ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش شش ماهه خود را به ۱۱۰.۷ میلیارد تومان رسانده است.

نرخ فروش محصول پلی وینیل پیرولیدون (PVP) در شهریور ماه برابر با دو هزار و ۹۴۵ تومان است که نوسان خاصی نسبت به ماه‌های گذشته ندارد.

صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی در پکویر

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کویر تایر (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی: دو هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال

تعداد سهام قابل انتشار: چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد سهم

ارزش اسمی هر سهم: هزار ریال

مبلغ افزایش سرمایه: چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه: چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی،

موضوع افزایش سرمایه: تکمیل و اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۴ هزار تن در سال

نگاهی به گزارش خوب فلامی در شهریور

سال مالی شرکت منتهی به شهریور است. فلامی در شهریور ۱۴ میلیون تیغ صورت تراشی و ۳۰۰ هزار تیغ یک بار مصرف تولید کرده است.. متوسط تولید ۱۱ ماه گذشته برای این دو محصول به ترتیب ۹.۶ میلیون و ۵۳۲ هزار محصول بوده است.

این تولیدکننده انواع تیغ در شهریور ۱۴.۶ میلیون تیغ صورت تراشی و ۳۳۷ هزار تیغ یک بار مصرف فروخته است. متوسط فروش مهر تا مرداد برای این دو محصول به ترتیب ۹ میلیون و ۵۲۸ هزار محصول بوده است.

شرکت این ماه فروش ۸ میلیاردتومانی را گزارش کرده است. متوسط فروش ماهانه شرکت طی ۱۱ ماه گذشته ۶ میلیارد تومان بوده است.

نرخ فروش تیغ صورت از مهر تا کنون حدود ۵ هزار ریال به ازای هر محصول و نرخ فروش تیغ یک بار مصرف نیز در ۱۱ ماه گذشته حدود ۲۰ هزار ریال و نرخ شهریور ۲۲ هزار ریال به ازای هر محصول بوده است. این نرخ‌ها در سال مالی قبل به طور متوسط سه هزار و ۲۲۳ و ۱۵ هزار و ۸۷۸ ریال به ازای هر محصول گزارش شده است.

شسپا در شهریور گل کاشت

شرکت در حالی در سال گذشته به طور متوسط هر ماه ۵۲۵ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل اول ۱۴۰۰ به ۹۳۳ میلیارد رسیده است. در تیر و مرداد ۹۹۴ و هزار ۲۰۰ میلیارد بود و در شهریور عدد فوق‌العاده هزار و ۵۵۰ میلیاردی را دارد.

فروش محصولات روغن موتور داخلی در شهریور ۹ هزار و ۷۰۰ تن (میانگین شش ماهه برابر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن) و روغن پایه داخلی برابر هشت هزار تن (میانگین شش ماهه شش هزار و ۵۰۰ تن) است. همچنین شرکت در سال جاری به طور میانگین ۱۷ هزار و ۳۰۰ تن روغن پایه صادراتی فروش ثبت کرده که در شهریور عدد عالی ۳۱ هزار تنی را دارد.

نرخ فروش روغن موتور داخلی در حالی در سال گذشته برابر ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که در فصل اول برابر ۲۱ هزار و ۳۰۰ بوده و با افزایش نرخ‌های دریافتی در شهریور برابر ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان است. نرخ روغن پایه صادراتی سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۰ و سه ماهه برابر ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و در شهریور ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان است.

بازارهای جهانی

بازار آتی کالاها در چین

محصولات زنجیره فولاد و پتروشیمی در هفته‌ای که گذشت در بازار آتی چین در محدوده مثبت معامله شدند. قبل از تعطیلات یک هفته‌ای چین به مناسبت روز ملی چین، برخی از خریداران اقدام به خرید کردند. بحران انرژی عامل اصلی افزایش قیمت کالا بوده است. قیمت پی وی سی با توجه به بحران انرژی و سطح تقاضای خوب هند، با رشد حدود ۱۲ درصدی همراه شد. قیمت متانول نیز رشد بیش از ۱۲ درصدی را در بازار آتی چین ثبت کرد. فلزات پایه در بازار داخلی چین، با افت قیمت مواجه شدند. کمبود برق در چین، فعالیت برخی از مصرف کننده‌های بزرگ فلزات از جمله مس را کاهش یا متوقف کرده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 526682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.