بهره‌مندی زائران و مجاوران از موقوفات رضوی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با همکاری بین مدیریت‌شهری، آستان قدس و اداره کل اوقاف، زمینه‌های مشترک همکاری برای بهره‌مندی زائران و مجاوران از موقوفات رضوی پیش‌بینی خواهد شد و این حسنه ماندگار باید به بهترین وجه در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی در آغاز هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس، با بیان اینکه ایام پایانی ماه صفر، روزهای غمبار و یادآور رحلت بهترین انسان‌ها و شهادت ائمه اطهار (ع) است، اظهار کرد: در روزهای پیش‌رو، سالروز رحلت جان‌سوز رسول مکرم اسلام، شهادت جانگداز کریم اهل‌بیت (ع) و امام‌مهربانی‌ها، امام‌رضا (ع)، ولی‌نعمت مردم مشهد و خراسان و کشور را داریم.

وی با اشاره به محدودیت‌های پیش‌آمده ناشی از ویروس کرونا برای میزبانی از زائران رضوی در روزهای پایانی ماه صفر، افزود: امیدواریم هرچه زودتر شرایط لازم برای پذیرایی از زائران پیاده بارگاه منور رضوی فراهم آید.

ناصحی ضمن تشکر از شهرداری مشهد به دلیل فضاسازی‌های محیطی در دهه آخر ماه صفر، ادامه داد: زحمات و تلاش‌های هیئت مذهبی که در سطح شهر موکب‌های پذیرایی ایجاد نموده‌اند را هم ارج می‌نهیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد مقدس تصریح کرد: شهرداری نیز در راستای تکالیف دینی و شرعی خود، مشارکت لازم در این حوزه را خواهد داشت و امیدواریم شرایط لازم برای زیارت مقبوله همه مردم، با امنیت و سلامت کامل فراهم آید.

ناصحی با گرامیداشت ۱۲ مهرماه، ۲۷ صفر و دهه وقف، گفت: ارائه خدمت به زائران بارگاه منور رضوی یکی از مهمترین محورها و نیت واقفان بوده که این مهم صرفاً به حریم مطهر رضوی محدود نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشهد مقدس، حیاط منزل امام‌رضا (ع) بوده و لذا شهر باید از امتیازات و منافع موقوفات بهره‌مند شود، خاطرنشان کرد: با همکاری بین مدیریت‌شهری، آستان قدس و اداره کل اوقاف، زمینه‌های مشترک همکاری برای بهره‌مندی زائران و مجاوران از موقوفات پیش‌بینی خواهد شد و این حسنه ماندگار باید به بهترین وجه در اختیار مردم قرار گیرد.

ناصحی در ادامه با اشاره به ۱۳ مهرماه، روز نیروی انتظامی، گفت: این روز را به یکایک حافظان حریم و امنیت کشور تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم در انجام تکلیف خود موفق و پیروز باشند؛ ضمن اینکه مدیریت شهری در دوره شورای ششم، حداکثر تعامل و همکاری با ناجا را خواهد داشت.

هفته جهانی ناشنوایان، دیگر مناسبتی بود که نایب رئیس شورای شهر مشهد مقدس در این جلسه به آن اشاره کرد و افزود: ناشنوایان به‌عنوان بخش مهمی از جامعه، مورد تکریم و توجه شورای شهر مشهد هستند و در جهت رشد و ارتقا سطح زندگی این عزیزان و بهره‌گیری از امکانات شهری تلاش خواهیم کرد.

ناصحی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای شورای ششم، ارتقا کیفیت زندگی شهری افراد کم‌توان و معلول است، تشریح کرد: همه این افراد به‌عنوان بخش رسمی از شهروندان مشهدی، باید زندگی کریمانه و کرامت‌محور داشته باشند.

کد خبر 526672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.