تاثیر داروی مولنوپیراویر بر بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی مولنوپیراویر خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است مصرف قرص در منزل میزان فشار بر کادر درمان و بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد و خطر شیوع بیماری به ویژه در مناطقی که به درمان‌های گران دسترسی ندارند کاهش پیدا می‌کند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی مولنوپیراویر بر بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۷۷۵ بزرگسال که به دلیل مبتلا بودن به بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی مفرط، دیابت یا بیماری قلبی درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۷.۳ درصد از بیمارانی که داروی مولنوپیراویر را مصرف کرده بودند در پایان یک دوره ۳۰ روزه در بیمارستان بستری شدند یا جان خود را از دست دادند در حالی که این میزان در میان افرادی که دارونما مصرف کرده بودند ۱۴.۱ درصد بود. پس از گذشت یک دوره ۳۰ روزه، هیچکدام از بیمارانی که داروی مولنوپیراویر را مصرف کرده بودند جان خود را از دست ندادند در حالی که هشت نفر در گروه کنترل مورد بررسی به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ فوت کردند.

محققان معتقدند در صورتی که این دارو مورد تأیید سازمان‌های مربوطه مانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار بگیرد به زودی در دسترس افراد در سراسر دنیا قرار خواهد گرفت. البته نباید از اهمیت واکسیناسیون نیز غافل شد، زیرا در حال حاضر مؤثرترین روش برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ دریافت واکسن کرونا است.

کد خبر 526631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.