انتقاد عضو شورا از تعدیل نیرو در مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: بیکار کردن حدود ۱۰ نفر از نیروهای جوان مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان بدون طرح در هیئت امنا، به هیچ عنوان به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی نجات در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
 

"متأسفانه با خبر شدیم که تصمیمی مبنی بر بیکار کردن حدود ۱۰ نفر از نیروهای جوان مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان بدون طرح در هیئت امنا مرکز مطالعات گرفته شده است؛ نیروهایی که سال‌هاست در این مرکز علمی، زحمات زیادی را بر دوش کشیده‌اند و جایگاه این مرکز را در سطح کشور به رتبه‌های دوم و سوم رسانده بودند.

امروز مطلع شدم که عذر این جوانان نخبه، خواسته شده است؛ نیروهای که سال‌ها بدون داشتن هیچ‌گونه قرارداد مناسب، صادقانه برای مدیریت‎شهری تلاش می‌کردند و مشکلات بسیاری از این افراد، با دریافتی ناچیز این مجموعه، حل شده بود؛ اما در دوره پنجم و ششم شورا بلاتکلیف بودند.

اگر اعضای شورای ششم تصمیم دارند که هزینه‌ها را مدیریت کنند، راهکارهای مختلفی را می‌توانم ارائه دهم. شورای پنجم با مشکلات مالی بسیاری که داشت این افراد را همیشه حفظ نمود و این در حالیست که با تلاشی که بنده در سال گذشته در شورایعالی داشتم بودجه شورای شهر همدان تقریباً دو برابر گردیده است.

پیش از هر سخن، باید عنوان کنم که برخی از همکارانمان در شورا با دریافتی ۲۰ میلیون تومان حقوق، شاید دغدغه‌ای نداشته باشند اما این نیروهای جوان با دریافتی ناچیز دو تا سه میلیون تومانی چرخ زندگی خود را می‌چرخاندند. همچنین تأکید دارم برخی نیروهای انسانی در شهرداری نه تنها هیچ‌گونه مسئولیتی ندارند، بلکه به‌عنوان یک معضل در شهرداری، اختلال زیادی هم در بدنه مدیریت‌شهری ایجاد می‌کنند و موعد بازنشستگی آنها هم عبور کرده است. این نیروهای ناکارآمد شهرداری گاهاً بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که اگر تنها دو نفر از این نیروها، بازنشسته شوند، هزینه حقوق ۱۰ نفر از نیروهایی که به صورت پاره وقت مشاوره می‌دهند، تأمین خواهد شد.

در هر صورت نیروهای مشاوره‌ای ما با دریافت حقوق از این نهاد در قبال بهره‌گیری از ظرفیت آنان در راستای ارتقای وضعیت موجود، زندگی خود را می‌چرخانند که تعدیل این نیروهای ارزشمند که گاهاً بین سه تا هشت سال سابقه دارند، به هیچ عنوان به صلاح نمی‌باشد."

 

کد خبر 526566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.