اجرایی شدن طرح تفکیک مکانیزه زباله تا آبان ماه

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند با اشاره به برگزاری جلسه با پیمانکار و مشاور برای اجرایی شدن زودتر طرح تفکیک مکانیزه زباله در مقصد، گفت: در این حوزه بین پیمانکار و مشاور اختلاف‌نظر وجود دارد و امیدواریم تا نیمه اول آبان ماه استارت کار زده شود.

به گزارش ایمنا، محمد محمدزاده در این باره اظهار کرد: طرح تفکیک مکانیزه زباله در مقصد که قرار بود از شهریورماه اجرایی شود، هنوز به به مرحله اجرا نرسیده، اما تلاش‌ها برای اجرایی شدن با جدیت پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیشتر قطعات نصب شده و برخی قطعات در حال نصب شدن هستند، افزود: برای زیرساخت‌های اولیه سایت پسماند که شامل بخش‌های مختلف بوده، حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه تنها برای خط پردازش حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: ظرفیت اسمی این سایت، ۱۵۰ تن در روز است؛ در صورتی که در بیرجند روزانه ۱۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه ظرفیت این سایت حتی از ظرفیت اسمی هم بالاتر است و نگرانی از این حیث وجود ندارد، تصریح کرد: بحث تفکیک از مبدا توسط پیمانکار در سطح شهر در حال اجرایی شدن بوده و کارهای اطلاع رسانی و آموزش مردم انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت پسماندهای تر نیز استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: خط افتتاح این سایت، تفکیک زباله به صورت مکانیزه انجام خواهد شد تا باعث برگشت زباله به چرخه تولید شویم.

منبع: ایسنا

کد خبر 526565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.