شرط ورود به ورزشگاه برای دیدن بازی ایران و کره اعلام شد

وزیر بهداشت از برگزاری بازی تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی با تعداد محدودی از تماشاگر و به شرط تزریق دو دز واکسن خبر داد و گفت: پیش بینی می شود که مدارس در مقطع متوسطه از اواسط آبان ماه و در مقطع دبستان پس از انجام بررسی های کارشناسی و احتمالا در آذرماه بازگشایی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه بهره برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از نهادهای انقلابی است که در جهت رفع مشکل محرومان کشور فعالیت می‌کند و اقدامات انقلابی را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد.

وی افزود: یکی از مشکلات مناطق محروم، امکانات اندک حوزه سلامت است و امروز خوشبختانه ۵۰ طرح حوزه سلامت در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسید و امیدواریم که با افتتاح این طرح‌ها، بخشی از مشکلات مردم در مناطق محروم را برطرف کنیم. این طرح‌ها حتماً ادامه خواهد یافت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز مردم برکت را بهتر می‌شناسند چون خیلی از مردم، مشتاق تزریق واکسن کووایران برکت هستند که این واکسن توسط نهادی انقلابی و جهادی و با تلاش مجاهدانه دانشمندان ایرانی، در مدتی کوتاه ساخته شده و یکی از واکسن‌های با کیفیت کشور و دنیا است. علاوه بر ساخت واکسن، بنیاد برکت سال‌های زیادی است که در محرومیت زدایی فعال است و در حوزه دارویی نیز موفقیت‌های قابل توجهی داشته است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: از دکتر مخبر که ۱۴ سال در ستاد اجرایی فعالیت انقلابی و جهادی داشته که منجر به دستاوردهای بی شماری از جمله تولید واکسن برکت، داروهای مختلف و فعالیت‌های محرومیت زدایی شده است، تقدیر می‌کنیم.

وی گفت: دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، رئیس جمهور در مورد مدیریت هوشمند کرونا صحبت کرد. در این طرح به دنبال این هستیم که برخی از محدودیت‌ها را برای افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، برداریم و مردم راحت تر بتواند به زندگی و کسب و کار خود بپردازند.

وزیر بهداشت افزود: حدود یک سال و نیم است که مدارس تعطیل است و به صورت حضوری برگزار نمی‌شد و طبیعی است با واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، بازگشایی راحت تر انجام می‌شود. پیش بینی می‌شود که مقطع متوسطه از اواسط آبان ماه و مقطع دبستان پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و احتمالاً در آذرماه، بازگشایی شوند.

دکتر عین اللهی عنوان کرد: بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی با حضور تعداد محدودی از هواداران برگزار می‌شود البته این افراد باید دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه رشد جمعیت در کشور، روند مناسبی نداشته که علامت خطر برای کشور است. کشوری که به سمت سالمندی می‌رود، با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. بخشی از اقدامات مربوط به رشد جمعیت مانند درمان زوجین نابارور، مربوط به وزارت بهداشت است اما با همکاری همه ارگان‌های مؤثر و نمایندگان مجلس، امیدواریم با طرح‌های تشویقی که ارائه می‌شود بتوانیم شاهد رشد مناسب جمعیت در کشور باشیم ./۲۰۶

کد خبر 526519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.