۵۰۰ نفر از تاکسیرانان رودسر فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر گفت: در این سازمان حدود ۶۶۳ راننده مالک تاکسی و کمکی بار و مسافر وجود دارد که ۵۰۰ نفر از آنان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند.

قاسم خدادادی دشتکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد؛ اکنون بیمه رانندگانی که قبل از بسته شدن سایت اقدام به ثبت نام کرده بودند، تداوم دارد و مابقی تاکسیرانان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی افزود: در یک ماه اخیر، ثبت نام رانندگان تاکسی شهری در سامانه اطلاعات ملی حمل و نقل (سامح) به منظور ساماندهی امورات بیمه تأمین اجتماعی آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر ادامه داد: براساس بخشنامه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، به منظور بهره‌مندی رانندگان تاکسی شهری از بیمه تأمین اجتماعی، ثبت نام در سامانه سامح الزامی است و تاکسیرانان باید در اولین فرصت نسبت ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نیمی از تاکسیرانان رودسر در سامانه اطلاعات ملی حمل و نقل ثبت نام کرده‌اند، افزود: تمامی رانندگان تاکسی واجد شرایط استفاده از بیمه تأمین اجتماعی، می‌توانند با مراجعه به سامانه سامح به آدرس اینترنتی http://saammeh.ir ثبت نام کنند.

خدادادی دشتکی با بیان اینکه در ناوگان سازمان حمل و نقل شهرداری رودسر حدود ۶۶۳ راننده مالک تاکسی و کمکی بار و مسافر وجود دارد که پیش از این ۱۶۳ نفر بیمه شده‌اند، افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر از تاکسیرانان این سازمان فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند و داشتن بیمه تأمین اجتماعی یکی از مطالبات اصلی رانندگان تاکسی است.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 526506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.