اولین ناوگان اتوبوس‌های برقی سال آینده وارد اصفهان می‌شود/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه رفتار فرهنگی اجتماعی شهروندان بر شخصیت شهر اثرگذار است، گفت: همه مردم و شهروندان باید حافظ شخصیت فرهنگی شهر باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز یکشنبه_ ۱۱ مهرماه_ با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شعار مدیریتی خود، " اصفهان، شهر زندگی" اظهار کرد: شهر زندگی شهری است که آب و هوای خوب داشته باشد و محیط زیست آن برای زندگی سالم باشد، بنابراین باید کمک کنیم ویژگی‌های طبیعی شهر حفظ شود، اولین رسالت من به عنوان شهردار نیز تلاش برای حفظ و صیانت از محیط زیست شهر و افزایش سرانه فضای سبز و مطالبه جریان دائمی زاینده‌رود است.

وی افزود: آلودگی هوا باید کاهش یابد و شهردار نیز موظف است در این راستا قدم بردارد، بخشی از آلودگی شهر اصفهان متأثر از وجود صنایع است، من معتقدم باید با دستگاه‌ها تعامل کرد، بنابراین مذاکراتی برای کاهش آلودگی با صنایع انجام می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: همچنین شهرداری باید بخشی از آلایندگی که مربوط به سیستم حمل و نقل عمومی است را برطرف کند، در هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و شرکت تولید کننده خودروهای برقی منعقد شد که بر اساس آن تا سال آینده اتوبوس‌های برقی جایگزین اتوبوس‌های دیزلی شده و بخشی از آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

محرومیت‌زدایی از شهر اولویت نخست مدیریت شهری ششم است

قاسم‌زاده اضافه کرد: وقتی از شهر زندگی شدن اصفهان صحبت می‌کنیم، حق زندگی باید برای همه کسانی که در این خاک ساکن هستند، فراهم شود، حاشیه‌نشینی که اکنون در اصفهان شکل گرفته زیبنده شهر اصفهان نیست، اولین دغدغه من رفع محرومیت در مناطق حاشیه‌ای شهر و فراهم‌سازی رفاه برای مردم این مناطق است، در این دوره مدیریت شهری توجه به لکه‌های محروم که گاهی در بین مناطق خوب شهر هم وجود دارد، در اولویت بوده تا با کمک مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط زندگی مردم بهبود یابد.

وی تصریح کرد: در شهری که برای زندگی مناسب است، احساس ایمنی و امنیت نیز باید ایجاد شود، احساس ایمنی شامل ترافیک و حمل و نقل نیز می‌شود که شهرداری می‌تواند به کمک سایر دستگاه‌ها امنیت و ایمنی را ایجاد کند، پنجره‌های شکسته همان مخروبه‌هایی است که می‌تواند محل امنی برای بزهکاران باشد، شهرداری باید تلاش کند این پنجره‌ها را از بین ببرد.

رعایت الگوهای ارتباطی در شهر اهمیت ویژه‌ای دارد

شهردار اصفهان گفت: در مدیریت شهری جدید اصل تعامل و ارتباط بین مدیریت شهری و مردم، شهرداری و دستگاه‌ها و کمک به فرهنگ ارتباطات اجتماعی از جمله مهم‌ترین دستور کارهایی است که تعیین شده است. در کنار توجه به مسائل کالبدی باید به الگوهای ارتباطی نیز پرداخته شود، در شهری که مناسب زندگی است، همسایه اهمیت ویژه‌ای دارد، در فرهنگ دینی ما نیز این تعاریف آمده که نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم، زندگی اجتماعی یکی از اصول پر رنگ فرهنگ دینی و ایرانی است، نماز جماعت نیز یکی از راهکارهای ایجاد چنین زندگی است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: شهرداری نیز می‌تواند با پایگاه قرار دادن مساجد و فرهنگسراها محل اجتماع برای مردم فراهم سازد تا مردم در کنار یکدیگر بتوانند درباره مشکلات محلات گفت‌وگو و مسائل را حل کنند.

محلات اصفهان پویاتر خواهد شد

وی تصریح کرد: به همت شهرداران قبلی در زنجیره مدیریت شهری در ۲۰ سال گذشته بر اساس طرح تفصیلی، حدود ۹۰ درصد معابر شهری تکمیل شده است، ارتقا کیفی محلات اصفهان با نگاه جامع از جمله اهداف مدیریت شهری ششم بوده که امید است در این دوره بتوان در همه محلات شهر آن را اجرایی کرد به طوری که همه محلات پویا بوده و مردم در امور محله مشارکت کنند.

شهردار اصفهان گفت: آثار تاریخی هر محله نشانه‌های هویتی آن محله است، واقعیت شهر اصفهان این است که تعدادی از محله‌های قدیمی آن نشانه‌های تاریخی زیادی داشته که می‌تواند تاریخی باشد، بخشی از شهر نیز محلات جدید است که مدت زیادی از تشکیل آن نمی‌گذرد، شهرداری وظیفه دارد علاوه بر نگاه متفاوت و متناسب به محلات، نشانه‌های هویتی را بازیابی کند به طوری که محلات را با آنها بشناسند.

ارتقا کیفیت زندگی در محلات مورد توجه مدیریت شهری است

قاسم‌زاده اضافه کرد: با تعریف جامع برای هر محله، ارتقا کیفیت زندگی در هر محله مورد توجه مدیریت شهری است، در محلات قدیمی در کنار احیای بافت‌های تاریخی، توجه به بافت فرسوده با مشارکت مردم در دستور کار است.

وی تصریح کرد: سال‌هاست مسائل و مشکلات شهر به رغم تلاش شهرداران هنوز رفع نشده است، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل شهر را حل کند، در رویکرد جدید مدیریت شهری معتقدیم کارها باید به مردم واگذار شود و آنها به کمک شهر بیایند تا مسائل حل شود.

اتمام کلان پروژه‌ها در دستور کار است

شهردار اصفهان با بیان اینکه سه کلان پروژه نیمه تمام اکنون در شهر وجود دارد، گفت: خط دو مترو در مدیریت قبلی شروع شده و باید در مدیریت جدید به اتمام برسد، رینگ چهارم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به ترافیک‌هایی که در رینگ سوم وجود دارد، لزوم تکمیل رینگ چهارم بیشتر شده است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: سالن اجلاس نیز تا حد زیادی پیشرفت داشته و فاز اول آن نیز بهره برداری رسیده است، اما هنوز در حدی که بتوان میزبان اجلاس‌های بین‌المللی باشیم آماده نیست، اگر این پروژه تکمیل شود، مشوق جذب گردشگران خواهد بود تا اصفهان مجدد یکی از مقاصد اصلی گردشگری شود. این پروژه‌ها تکمیل شده و با توجه به نیاز شهر پروژه‌های جدید نیز تعریف خواهد شد.

شخصیت شهر اصفهان نباید آسیب ببیند

وی تاکید کرد: هر شهر، شخصیتی دارد، اصفهان شهری تمدنی، تاریخی و فرهنگی است که از آن انتظار رفتار و کنش فرهنگی وجود دارد، شهرداری وظیفه حفظ این شخصیت را دارد، با احترام به همه اهالی شهر باید به یکدیگر یادآوری کنیم اصفهان شخصیتی دارد که نباید آسیب ببیند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: رفتار فرهنگی اجتماعی مردم شهر بر شخصیت شهر اثر گذار است، بنابراین از مردم خواستارم مراقب رفتارهای خود باشند به طوری که از کنار یکدیگر بودن احساس امنیت داشته و حقوق متقابل یکدیگر را بپذیرند؛ برآیند زیست مردم در شهر نشان‌دهنده شخصیت و فرهنگ شهر است، بنابراین همه مردم و شهروندان باید حافظ شخصیت فرهنگی شهر باشند.

کد خبر 526498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.