اصفهان بزرگترین راهپیمایی جاماندگان اربعین در جهان را داشت

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همانگونه که عزاداری‌های محرم و صفر را احیا می‌کنیم برپایی جشن‌ها نیز اقامه شعائر دین است و باید به نحو زیبایی برپا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز (یکشنبه) در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان بزرگترین راهپیمایی جاماندگان اربعین در جهان را شاهد بود که به نمادی از ایثار، انفاق و همدلی مردم این شهر تبدیل و این حماسه و شور مرهمی بر دل جاماندگان اربعین شد.

وی با اشاره به در پیش بودن اعیاد بزرگ ماه ربیع‌الاول افزود: زندگی بانشاط از نعمت‌های الهی و نیاز جامعه امروز ما است که غفلت از آن موجب بروز آسیب‌های بسیار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شادی در ذات اسلام امری پسندیده بوده و تا زمانی که آلوده به اقدامات ناصواب نشود، منافاتی با دین اسلام ندارد لذا تاکید می‌کنم که شهردار اصفهان روی برنامه‌ها و اعیاد مذهبی توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه همانگونه که عزاداری‌های محرم و صفر را احیا می‌کنیم برپایی جشن‌ها نیز اقامه شعائر دین است و باید به نحو زیبایی برپا شود، ادامه داد: جشن‌های خیابانی و شادی‌بخش در فضاهای عمومی با استقبال مخاطبان جوان روبه‌رو شده و سبب رونق و زیبایی شهر می‌شود بدین سبب باید با آراستن ویژه شهر، زیباترین جشن‌ها در شهر رقم زده شود.

میرباقری پیشنهاد داد که با حضور خانواده بزرگ شهرداری در صبح ولادت پیامبر اسلام از شهرداری تا میدان امام علی (ع) همایش پیاده‌روی برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اصفهان در حادترین شرایط خشکسالی قرار دارد به نحوی که همزمان دچار خشکسالی اقلیمی، هیدرولوژیکی، کشاورزی و ژئوهیدرولوژیک بوده، چاه‌های اطراف زاینده‌رود رو به خشکی رفته و بیشتر قنوات این حوضه با بیش از ۵۰ درصد خشکی روبه‌رو است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خشکی زاینده رود یک موضوع محلی نیست و باید شورای عالی آب برای رسیدگی به آن مدام جلسه داشته و نتیجه را گزارش دهد.

وی با بیان اینکه زاینده‌رود مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب را دارد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مصوبات این شورا عدم بارگذاری جدید بر بستر رودخانه است، اما این امر نقص شده و هنوز بر سر بارگذاری‌های جدید کشمکش داریم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بحران آب در شأن اصفهان نیست، گفت: تبعات این موضوع در دهه‌های اخیر منجر به فرونشست گسترده شده و همچون زلزله‌ای خاموش دیوار خانه ساکنان اصفهان را به لرزه درآورده است.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت آب به طور شایسته‌ای مدنظر نباشد، همچنان شاهد اجحاف، بی‌عدالتی و برداشت‌های سلیقه‌ای از رودخانه خواهیم بود.

میرباقری پیشنهاد داد که میان صاحب‌نظران، اندیشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان مسابقه برگزار و بهترین و سریع‌ترین روش جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود مشخص شود.

وی با بیان اینکه زاینده رود به یک طرح پایدار و ماندگار نیاز اساسی دارد، اما دو دهه است کسی توان اجرای آن را ندارد، گفت: مقام معظم رهبری توقع دارند بحران آب در خود استان حل و فصل شود، بنابراین با وجود آنکه این امر یک موضوع ملی است، اما نمی‌توان صرفاً منتظر تصمیم‌گیری در این سطح باشیم.

کد خبر 526484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.