احداث مسیر پیاده روی خورشیدی در مالت

اولین مسیر پیاده روی خورشیدی مالت در شهر ربات در حال احداث است؛ نصب پنل‌های خورشیدی در ۲۵ سپتامبر آغاز شد و شامل مسیر پیاده روی ۴۰ متر مربعی است که ۳۰ تا ۴۰ پنل فتوولتائیک در آن به کار رفته است و انتظار می‌رود حدود ۴۰ درصد روشنایی جاده را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تخمین زده می‌شود که این پروژه منجر به حذف ۲۱ تن دی اکسید کربن از جو شود. این پیاده‌روی خورشیدی به عنوان پروژه پایلوت در نظر گرفته شده است تا راه برای پروژه‌های مشابه در مناطق دیگر مالت هموار شود.

مالت به عنوان کشوری با آب و هوای آفتابی شناخته می‌شود اما زمین بدون ساخت اندکی دارد و به همین علت به انرژی خورشیدی به عنوان یک امتیاز و در عین حال یک چالش نگاه می‌شود. مالت متعهد شده است که سهم کسب انرژی خود از منابع تجدید پذیر را به ۱۰.۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ و ۱۱.۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ برساند.

سال گذشته برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰، مالت مجبور شد ۲ میلیون یورو اعتبار انرژی تجدید پذیر از استونی خریداری کند.

دستیابی به اهداف انرژی تجدید پذیر به طور همزمان به کاهش ردپای کربن مالت کمک می‌کند. انتظار می‌رود که از طریق ترکیبی از فناوری‌ها مانند تأسیسات فتوولتائیک، آبگرم کن‌های خورشیدی، تبدیل پسماند به انرژی، مزارع بادی، پمپ‌های حرارتی، واردات زیست توده و سوخت‌های زیستی هدف کربن صفر محقق شود.

در سال ۲۰۲۱، دولت مالت شش طرح کمک بلاعوض به ارزش ۹ میلیون یورو برای ایجاد انگیزه در تولید، ذخیره و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را تأیید کرد.

 احداث مسیر پیاده روی خورشیدی در مالت

کد خبر 526445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.