دانشمندان کشور در ساخت واکسن "برکت" کار ۶ ساله را در مدتی کوتاه به ثمر رساندند

‌وزیر بهداشت گفت: علت موفقیت ساخت واکسن کووایران برکت، تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانشمندان ارزشمند ایرانی بود آن هم در شرایطی که سلامت با سیاست گره خورده بود و امکانات زیادی در کشور نداشتیم اما دانشمندان مجاهد کاری که باید در پنج تا شش سال انجام می‌شد را در مدت کوتاهی به ثمر رساندند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در آئین بهره برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور، اظهار کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکی از برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با شعار تلاش با برکت برای رفع محرومیت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم، اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و از اهداف این بنیاد، زدودن محرومیت از چهره ایران بزرگ و ارتقای سلامت مردم است.

وی افزود: در مجموعه ستاد اجرایی باید از مدیریت ۱۴ ساله مدیر جهادی و انقلابی این ستاد یعنی دکتر مخبر تشکر کنیم که مدیریت بسیار خوبی داشت و امروز بخشی از تلاش‌های او در کشور به نتیجه رسیده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در حوزه ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، تولید دارو، پروژه‌های اشتغال‌زایی، رفع محرومیت و حمایت از گروه‌های جهادی، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای بنیاد برکت، تولید واکسن کووایران برکت است که امروز همه مشتاق تزریق این واکسن هستند و این واکسن، یکی از موفق‌ترین واکسن‌های کشور و حتی دنیا است.

عین‌اللهی ادامه داد: علت موفقیت ساخت واکسن کووایران برکت، تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانشمندان ارزشمند ایرانی بود آن هم در شرایطی که سلامت با سیاست گره خورده بود و امکانات زیادی در کشور نداشتیم اما دانشمندان مجاهد کاری که باید در پنج تا شش سال انجام می‌شد را در مدت کوتاهی به ثمر رساندند که به عنوان وزیر بهداشت از آنها تشکر می‌کنم البته نجات بیماران، اجر الهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور از ما واکسن کووایران برکت می‌خواهند و امیدواریم با راه اندازی خطوط جدید تولید واکسن، خواسته مردم مبنی بر تزریق این واکسن را اجابت کنیم. مردم قدردان تلاش‌های بنیاد برکت هستند. مردم در واکسیناسیون حرکت انقلابی کرده و به ما کمک‌های زیادی کردند. هر حرکت انقلابی و مردمی به نتیجه می‌رسد و واکسن کووایران برکت نیز یک حرکت جهادی، انقلابی و مردمی بوده که به عنوان خاطره‌ای خوش در تاریخ کشور، ماندگار می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: تلاش‌های بنیاد برکت برای رفع محرومیت در سراسر کشور، ارزنده بوده است. وزارت بهداشت نیز طرح‌های زیادی در کشور برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم دارد که نیازمند کمک‌های بنیاد برکت است.

عین‌اللهی تصریح کرد: امروز مسئله جمعیت، یکی از مهمترین اولویت‌های کشور است که برای رشد جمعیت، نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و بنیاد برکت وجود دارد تا خطر سالمندی جمعیت را از کشور برطرف کنیم و با جمعیتی جوان و پویا به سمت توسعه و پیشرفت ایران اسلامی حرکت کنیم.

وی گفت: در حوزه دارو علیرغم تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل، نیازمند کمک بنیاد برکت هستیم.

عین‌اللهی در ادامه گفت: یکی از بحث‌های مهم، "ما می‌توانیم" است و این شعار و خودباوری، از جمله مهمترین شعارهای دولت سیزدهم است. تولید واکسن کووایران برکت نیز یکی از موارد تحقق این شعار بوده و در حالی که گام دوم انقلاب ابلاغ شده، با جوانان پرشور و دانشمند ایرانی با "ما می‌توانیم"، کارهای بزرگی قابل انجام است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در شرایطی اقدام به تولید ماسک در کشور کرد که ماسک به ایران نمی‌دادند و این بنیاد با تولید گسترده ماسک و دستگاه‌های اکسیژن ساز، نقش مهم و ویژه ای در کنترل بیماری و کمک به بیماران کووید ۱۹ کرد. امروز نیاز است که در مناطق محروم کشور، هزینه‌های درمانی کاهش یابد و بنیاد برکت در این زمینه و همچنین ماندگاری نیروهای حوزه سلامت در مناطق محروم می‌تواند به ما کمک کند.

عین‌اللهی افزود: بهره‌برداری امروز از ۵۰ طرح حوزه سلامت در سراسر کشور کمک می‌کند تا مردم با کمترین دغدغه به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و عدالت در سلامت، محقق شود.

کد خبر 526437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.