کشور باید با ظرفیت دانشگاه‌ها اداره شود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: باید سیستم مدیریت کشور این مسأله را بپذیرد که کشور تنها با ظرفیت دانشگاه‌ها اداره شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل در مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه تهران که در سالن همایش‌های تالار علامه امینی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران قدردان دانشگاه‌های خود هستند، زیرا هم اکنون بسیاری از خانواده‌های ایرانی آرزو دارند که فرزندشان در دانشگاه ایرانی درس بخواند و به شایستگی لازم برسد.

وی افزود: ما باید الگو برای سایر اقشار جامعه باشیم و من خواهش می‌کنم که همه دست به دست هم بدهیم و به رئیس دانشگاه تهران کمک کنیم و به هم محبت کنیم، زیرا دانشجویان ما بسیار باهوش هستند و به راحتی متوجه می‌شوند که نگاه مدیریتی چگونه است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت با بیان اینکه ما در وزارت علوم نیازمند یک بازنگری مجدد هستیم گفت: ما نقشه جامع علمی کشور را داریم که پازل‌های آن باید تکمیل شود، ما به یک نقشه فناوری احتیاج داریم و باید بتوانیم تولید ثروت کنیم.

وی افزود: در دانشگاه تهران دیپلماسی علمی فراهم است و ما نباید نسبت به برنامه‌های کشور بی‌تفاوت باشیم، در ماه‌های آینده برنامه هفتم کشور آماده می‌شود و من از اساتید دانشگاه‌ها تقاضا دارم تا برنامه‌های اول تا ششم را بررسی کنند و هر کس با توجه به تخصص خود برنامه مورد نظر را ارائه دهد.

زلفی‌گل با بیان اینکه اساتید دانشگاه باید خوراک فکری به جامعه بدهند گفت: طرح تحقیقاتی در این راستا باید شکل بگیرد و باید برنامه‌ها دانش بنیان و پژوهش محور باشد، زیرا استادان و دانشگاه‌ها می‌توانند در سرنوشت کشور تأثیرگذار باشند.

وی افزود: ما باید دانش آموختگان دانشگاهی را رصد کنیم و نباید دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیلی رها شوند؛ بنابراین نیازمند یک سیستم برای کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها هستیم و باید شفافیت را مردم احساس کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ما می‌توانیم از فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برای شفافیت بهره ببریم.

وی با بیان اینکه سیستم مدیریت کشور باید بپذیرد که با ظرفیت دانشگاه‌ها می‌توانیم کشور را اداره کنیم گفت: باید سیستم مدیریت کشور این مسأله را بپذیرد که از طریق دانشگاه‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات و چالش‌های جامعه را برطرف کنید و از طریق همین دانشگاه‌ها می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی ادامه داد: دولت ما نسبت به آموزش عالی نگاه مثبت دارد و باید از همه ظرفیت‌های دانشگاهی بهره ببریم.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 526401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.