تغییر وضعیت ترافیکی مجارستان با احداث ایستگاه راه‌آهن جدید

بوداپست، پایتخت مجارستان میزبان ایستگاه راه‌آهن جدیدی خواهد بود که قرار است که امکان دسترسی مستقیم به ترامواها و خدمات اتوبوسرانی را برای ساکنان شهر و حومه‌ها فراهم ‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایستگاه راه آهن جدید بوداپست در یکی از مناطق شهر با بیشترین تردد وسایل نقلیه احداث خواهد شد و توقف در قسمت‌های مختلف و به ویژه موزه جدید حمل و نقل شهر را امکان‌پذیر خواهد کرد. از این پس، ساکنان شهرها قادر خواهند بود به طور مستقیم به خطوط یک، ۲۸، ۳۷ و ۶۲ ترامواها و خط ۹ اتوبوس‌ها دسترسی مستقیم پیدا کنند و به عبور و مرور بین محل سکونت خود و پایتخت بپردازند. قطارهای قبلی در مسیر سفر خود در دو ایستگاه اصلی هیچ توقفی نداشتند و در نتیجه مسافران قادر نبودند مسیر سفر خود را تغییر دهند و از خطوط مختلف تراموا و اتوبوس بهره گیرند.

تغییر وضعیت ترافیکی مجارستان با احداث ایستگاه راه‌آهن جدید

به ویژه امکان سوار شدن بر ترامواهای خط یک که به سمت مراکز تجاری و اداری مهم پایتخت مجارستان حرکت می‌کند، برای مسافران امکان‌پذیر نبود و همین امر باعث افزایش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه افزایش ترافیک در شهر شده بود.

طراحی ایستگاه قطار جدید بوداپست را گروهی از معماران اهل نیویورک آمریکا به عهده گرفته‌اند که پیش از این نیز، موزه حمل و نقل شهر را طراحی کرده بودند. البته ساخت این موزه هنوز به پایان نرسیده با این حال قرار است پس از تکمیل دو پروژه، قطارهای ایستگاه جدید در نزدیکی موزه توقف داشته باشد. معماران آمریکایی از آغاز پروژه ساخت ایستگاه راه‌آهن جدید پایتخت مجارستان در تابستان سال آینده خبر داده و ادعا کرده‌اند بهره‌برداری از آن در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

چنین پیش‌بینی شده است که پس از افتتاح ایستگاه قطار، روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم بوداپست و شهرهای اطراف از طریق قطارهای جدید به رفت و آمدهای روزانه خود بپردازند که در نتیجه این امر، ترافیک خودرویی در سراسر شهر به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

تغییر وضعیت ترافیکی مجارستان با احداث ایستگاه راه‌آهن جدید

کد خبر 526376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.