جدیدترین عوارض جانبی  واکسن فایزر

رایج‌ترین عوارض جانبی دز سوم واکسن فایزر شامل خستگی و درد در محل تزریق است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عوارض جانبی جدی دو دُز اول واکسن‌های فایزر بسیار نادر است؛ برخی افراد التهاب قلب (گاهی اوقات در میان مردان جوان مشاهده می‌شود) و واکنش آلرژیک شدید مانند آنافیلاکسی را طی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از دریافت واکسن کرونا تجربه کردند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که عوارض جانبی دُز سوم واکسن فایزر شبیه به دو دُز اول است.

عوارض جانبی رایج دو دُز اول واکسن کرونا شامل تورم، قرمزی و درد در محل تزریق، تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی، لرز و حالت تهوع می‌شود. رایج‌ترین علائم برای دُز تقویت کننده واکسن فایزر نیز شامل خستگی و درد در محل تزریق می‌شود، اما بیشتر علائم خفیف تا متوسط است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که معمولاً بروز عوارض جانبی شدید واکسن‌ها نادر است، اما احتمال وقوع آن وجود دارد.

متخصصان معتقدند که افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند باید در اولویت دریافت دُز تقویت کننده واکسن کرونا قرار بگیرند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز اعلام کرده است که افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند بیش از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، بنابراین باید دُز تقویت کننده واکسن کرونای فایزر را ۶ ماه پس از دریافت دُز دوم تزریق کنند.

کد خبر 526348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.