استفاده از دستگاه فلاسک آسفالت در عملیات مرمت معابر بزرگراهی

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از ادامه عملیات مرمت روکش آسفالت بزرگراه‌های شهر تهران با استفاده از دستگاه فلاسک آسفالت خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر فسایی با بیان اینکه شایع‌ترین عامل کاهش دوام و کیفیت عملیات لکه‌گیری روکش آسفالت، دمای نامناسب این محصول در زمان پخش و اجرا است، اظهار کرد: از جمله راهکارهای رفع این مشکل به‌کارگیری فناوری‌های نوین صنعتی همچون ماشین‌های مکانیزه لکه‌گیری معابر است؛ چراکه این سیستم به تمام ابزارهای لازم همچون فلاسک گرم نگهدارنده آسفالت و غلتک مکانیزه مجهز بوده و می‌تواند مشکل شن زدگی آسفالت در پروژه‌های ترمیم معابر را به طور کامل برطرف سازد.

وی افزود: دستگاه فلاسک لکه‌گیری مکانیزه آسفالت، قابلیت ترمیم انواع چاله‌ها، نوارهای حفاری، دریچه منهول ها، ترک‌ها، موج شدگی، شیار شدگی و قیر زدگی را دارد.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: پاکسازی لکه‌ها از گرد و غبار، پاشیدن قیر امولسیون، تخلیه آسفالت توسط قیف و تسطیح کار با استفاده از غلتک مکانیزه از دیگر توانمندی‌های این سیستم است.

فسایی خاطرنشان کرد: به دلیل دوجداره بودن مخزن نگهداری دستگاه فلاسک آسفالت، دمای مطلوب محصول در زمان پخش و اجرا حفظ شده و به این ترتیب در فصول سرد سال نیز می‌توان اقدام به مرمت معابر شهری کرد.

به گزارش ایمنا، طی شش ماه نخست امسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ چاله در سطح بزرگراه‌های شهر تهران توسط دستگاه فلاسک و با استفاده از ۵۰۰ تن آسفالت گرم ترمیم شده است.

منبع: مهر

کد خبر 526329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.