به گزارش ایمنا، علی اکبر فسایی با بیان اینکه شایعترین عامل کاهش دوام و کیفیت عملیات لکهگیری روکش آسفالت، دمای نامناسب این محصول در زمان پخش و اجرا است، اظهار کرد: از جمله راهکارهای رفع این مشکل بهکارگیری فناوریهای نوین صنعتی همچون ماشینهای مکانیزه لکهگیری معابر است؛ چراکه این سیستم به تمام ابزارهای لازم همچون فلاسک گرم نگهدارنده آسفالت و غلتک مکانیزه مجهز بوده و میتواند مشکل شن زدگی آسفالت در پروژههای ترمیم معابر را به طور کامل برطرف سازد.
وی افزود: دستگاه فلاسک لکهگیری مکانیزه آسفالت، قابلیت ترمیم انواع چالهها، نوارهای حفاری، دریچه منهول ها، ترکها، موج شدگی، شیار شدگی و قیر زدگی را دارد.
سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: پاکسازی لکهها از گرد و غبار، پاشیدن قیر امولسیون، تخلیه آسفالت توسط قیف و تسطیح کار با استفاده از غلتک مکانیزه از دیگر توانمندیهای این سیستم است.
فسایی خاطرنشان کرد: به دلیل دوجداره بودن مخزن نگهداری دستگاه فلاسک آسفالت، دمای مطلوب محصول در زمان پخش و اجرا حفظ شده و به این ترتیب در فصول سرد سال نیز میتوان اقدام به مرمت معابر شهری کرد.
به گزارش ایمنا، طی شش ماه نخست امسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ چاله در سطح بزرگراههای شهر تهران توسط دستگاه فلاسک و با استفاده از ۵۰۰ تن آسفالت گرم ترمیم شده است.
منبع: مهر
نظر شما