تبدیل سنگفرش‌های بتنی خیابان‌های هلند به فضای سبز

لاهه هلند توانست در رقابت جایگزینی کفپوش‌های بتنی شهر با فضای سبز، مقام نخست را کسب کند

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رقابت ترویج فضای سبز از ۳۰ مارس تا ۳۰ سپتامبر در تمام شهرهای هلند انجام شد. در طول این مسابقه شهرداری لاهه موفق شد ۲۰۰ هزار کاشی را برداشته و جای آن گل و گیاه بکارد.

در این رقابت بیش از ۴۰ شهرداری از جمله آمستردام و روتردام شرکت کردند. به غیر از افزایش مناطق سبز، به تیم برنده بیل طلایی تعلق گرفت. در مجموع بیش از ۱.۵ میلیون کاشی برداشته شده است که در نتیجه آن ۱۴۰ هزار متر مربع فضای سبز به وجود آمده است.

تبدیل سنگفرش‌های بتنی خیابان‌های هلند به فضای سبز

لاهه توانست در مجموع ۲۰۱ هزار و ۳۳۴ سنگفرش را بردارد، آمستردام با برداشتن ۱۷۰ هزار و ۲۴۵ مقام دوم و انسخده با جایگزینی ۱۳۴ هزار و ۳۷۹ کفپوش رتبه سوم را کردند. این اقدام خلاق نتیجه تلاش‌های مشترک بسیاری از بنیادهای محلی، مقامات شهری، کسب و کارها و البته شهروندان است.

شهرداری اعلام کرده است که این رقابت شاید به نظر یک حرکت کوچکی به نظر برسد که طی آن چند کفپوش برداشته و جای آن سبزه کاشته شده است اما همین کار تأثیر بسیار چشمگیری بر سبزتر شدن شهرهای هلند خواهد داشت و باعث تغییر هوای آن‌ها در جهت مثبت می‌شود. سبز شدن لاهه با توزیع ۱۴۰۰ درخت در ماه نوامبر توسط شهرداری ادامه خواهد داشت.

جایگزینی کاشی با فضای سبز به کاهش آب‌گرفتگی معابر کمک می‌کند، باعث خنکی هوا در مواقع گرما می‌شود و به خاک کمک می‌کند تا آب را در دوران خشکسالی حفظ کند. علاوه بر این، با فراهم آوردن فضای مناسب برای زندگی گیاهان و حیوانات به تنوع زیستی شهر کمک می‌شود.

تبدیل سنگفرش‌های بتنی خیابان‌های هلند به فضای سبز

کد خبر 526316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.