سهم منطقه ۳ از پروژه‌های مشارکتی به ۱۱۸۸ میلیارد ریال رسید

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت : در چهارسال گذشته شش پروژه مشارکتی همچون مجموعه تجاری پارکینگ کمرزرین(طلافروشان)، مجموعه ورزشی تجاری استانداری، پارکینگ سنبلستان، مجموعه مسکونی تجاری مدرس ، مجموعه اداری تجاری موقوفه شیخ علیخان و سالن چندمنظوره میدان امام علی(ع) به اتمام رسیده و یا در دست اقدام است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فواید مشارکت در پروژه‌های عمرانی شهری، اظهار کرد: هر چند مشارکت در ساخت و ساز از هزینه بالایی برخوردار است، اما مشارکت در ساخت و ساز باعث می‌شود که فرد مشارکت کننده با استفاده از ایده نو و با مصالح به روز به کمک شهرداری آمده و پروژه‌ها از طرح‌های یکنواخت و قدیمی خارج و چهره شهر را دگرگون سازد.

وی با بیان اینکه سهم منطقه ۳ از پروژه‌های مشارکتی به یک هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال رسید، افزود: در منطقه سه شهرداری به دلیل نبود زمین‌هایی با مساحت بالا، امکان جذب سرمایه گذار برای پروژه‌های مشارکتی کمتر است، اما در بخش بافت تاریخی و فرسوده می‌توان در زمینه نیازهای عمومی و یا گردشگری مالکان و یا سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری کرد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های اتمام یافته مشارکتی، تصریح کرد: سالن چندمنظوره میدان امام علی (ع) با کاربری فروشگاه رفاه در حال خدمت رسانی به شهروندان است و مجتمع تجاری اداری موقوفه شیخ علیخان واقع در خیابان هشت بهشت غربی، مجموعه ورزشی تجاری استانداری نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در محدوده خیابان عبدالرزاق که با حجم ترافیک بالایی برخوردار است به شدت نیازمند به پارکینگ عمومی است، لذا با توافق صورت گرفته مقرر شد زمین موقوفه به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع جنب خیابان سنبلستان به پارکینگ طبقاتی (چهار طبقه) با ظرفیت ۳۷۵ خودرویی اختصاص یابد.

کارگر افزود: عملیات احداث پارکینگ سنبلستان که از زمستان سال گذشته آغاز و با اجرای سه سقف از چهار سقف، پیشرفتی ۷۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی مجموعه مسکونی تجاری مدرس، تصریح کرد: در خیابان مدرس قدیم زمینی به مساحت هزار و ۷۴ مترمربع متعلق به منطقه سه شهرداری اصفهان وجود داشت و مقرر شد این زمین با مساحت چهار هزار و ۴۶۵ مترمربع زیربنا احداث شود که اکنون به منظور آغاز عملیات عمرانی در حال تجهیز کارگاه است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان به تعدادی از پروژه‌های در دست مطالعه و بررسی اشاره کرد و گفت: دو پروژه در منطقه سه وجود دارد که می‌توان از طریق مشارکت و جذب سرمایه گذار به بهره برداری رساند و اکنون در حال تهیه طرح‌های معماری و نهایی شدن کاربری است.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها پروژه مشارکتی پارکینگ ولی عصر در زمینی به مساحت حدود سه هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ظرفیت حدود ۶۰۰ واحد پارکینگ در محدوده پرتردد خیابان ولیعصر (عج) بوده است.

کارگر گفت: پروژه مشارکتی فازهای ۱۸و ۱۹ میدان امام علی (ع) در زمینی به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع واقع در ابتدای خیابان عبدالرزاق به منظور احداث مجموعه پارکینگ عمومی و تجاری در این مکان در حال احداث است.

کد خبر 526288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.