زیست شادمانه و رشد و تعالی باید برای تمام کودکان اصفهان محقق شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کنار جشنواره‌ها و فراهم کردن زیست شادمانه برای کودکان، همه ما در بدنه شورای شهر و شهرداری باید دست به دست هم دهیم تا زمینه رشد و تعالی را برای کودکان محروم فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نور صالحی امروز (یکشنبه) در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز نیروی انتظامی این نیرو را مظهر اقتدار نظام و برقرار کننده امنیت اجتماعی با مشارکت همه شهروندان جامعه دانست و اظهار کرد: بدون شک پیشرفت، تعالی و توسعه همه جانبه و پایدار، بستری امن، سالم و با آرامش را طلب می‌کند تا در سایه این امنیت فعالیت‌ها با قدرت و سرعت بیشتری شتاب گیرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران ناجا این روز را به تمام تلاشگران عرصه امنیت تبریک گفت و افزود: امنیت و آرامشی که سربازان و پاسداران این مرز و بوم شبانه روز برای آن تلاش می‌کنند بیش از هر چیز تضمین کننده فردای درخشان کودکان امروز است که آینده شهر با دستان یکایک آنان رقم می‌خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به روز جهانی کودک اشاره و اظهار کرد: اصفهان سال‌هاست که میزبانی جشنواره کودک و نوجوان را بر عهده دارد، اما در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان چگونگی برگزاری جشنواره نیز دستخوش تغییر و تحولات شد که امیدواریم با واکسیناسیون عمومی و قطع زنجیره ویروس بتوانیم سال آینده جشنواره‌ای با حضور همه کودکان شهر برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار جشنواره‌ها و فراهم کردن زیست شادمانه برای کودکان، همه ما در بدنه شورای شهر و شهرداری باید دست به دست هم دهیم تا زمینه رشد و تعالی را برای کودکان محروم فراهم کنیم.

نور صالحی با تاکید بر اینکه حق تحصیل، امکانات آموزشی مناسب، فضاهای استاندارد آموزشی و تفریحی از نیازهای حداقلی زندگی یک کودک محسوب می‌شود، گفت: کودکان باید بتوانند توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه خود را بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام منطقه شهر به دنیا آمده‌اند به فعل برسانند.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا و آموزش در مدارس به ما نشان داد که در زمینه زیرساخت‌های آموزشی و دسترسی به امکانات هوشمند که لازمه یادگیری مجازی بود، کودکان و نوجوانان و البته والدین آنها با مشکلات متعددی مواجه شدند و شاهد ترک تحصیل کودکان در برخی مناطق محروم بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کسب عنوان شهر دوستدار کودک برای این شهر گفت: یک شهر دوستدار کودک باید امکانات را برای یکایک کودکان فراهم کند و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید گوش شنوایی برای مصائب مردم باشیم.

مدیریت شهری در گسترش فرهنگ وقف تلاش می‌کند

وی با اشاره به تقارن روزهای پایانی ماه صفر و سوگ پیامبر اسلام (ص) ، اظهار کرد: نام بلند آن حضرت با مهربانی و رحمت گره خورده است. ما در واپسین روزهای صفر سیاه‌پوشان خاندان پیغمبری هستیم که فرزندان و اهل بیتش به تاسی از جد بزرگوارشان هرگز زیر بار ظلم نرفتند و در راه دین اسلام از جان خود و خانواده شأن گذشتند.

نور صالحی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) رنگ خون بر برگ‌های تاریخ نشاند، افزود: اکنون در آستانه شهادت مظلومانه حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام رضا (ع) باید بیش از گذشته از منش و روش این برگزیدگان عالم بشریت بیاموزیم.

وی خاطرنشان کرد: وقف را از سنت‌های زیبای اسلام و یکی از مهمترین آموزه‌های پیامبر (ص) دانست و تصریح کرد: احسان و نیکوکاری که از بارزترین خصوصیات ائمه اطهار (س) است در کلمه وقف معنا می‌یابد. وقف کردن باید نمونه‌ای از فرهنگ غنی اسلامی تلقی شود که به واسطه آن زندگی مردم جامعه به تعادل می‌رسد و می‌تواند ریشه تبعیض و اختلاف طبقاتی را تا حد زیادی از میان بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: وقف یعنی ثروتمندی به تهیدستی می‌اندیشد و حتی برای حیات بهتر او و عاقبت خویش مالی از اموالش را در راه رضای خدا می‌بخشد.

وی اضافه کرد: فرهنگ وقف هنوز در جامعه اسلامی ما به علت وجود موانع و مشکلاتی به طور کامل نهادینه نشده و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند به طور ویژه این فرهنگ را بیش از گذشته بسط و گسترش دهند.

نور صالحی خاطرنشان کرد: شورای شهر بیش از هر نهاد دیگری با مردم در ارتباط است و از طریق فراهم کردن بسترهای فرهنگی با کمک شهرداری باید فرهنگ ریشه دار وقف را زنده نگه دارد.

وی افزود: بسیاری از کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌های تاریخی، تکایا و مکان‌های مذهبی از فرهنگ وقف از گذشته‌های دور تاکنون برای ما به یادگار مانده‌اند و واقفین آن از این طریق نامشان را برای همیشه در دل تاریخ این شهر زنده نگه داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این جلسه علنی، چند تن از خادمان آستان علی بن موسی الرضا (ع) در آستانه شهادت آن حضرت به نوحه‌خوانی پرداختند که رئیس شورای اسلامی شهر از حضور آن‌ها تقدیر کرد.

کد خبر 526283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.