۵ صیاد در طوفان پسابندر مفقود شدند

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: پنج صیاد دو لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر پسابندر از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.

به گزارش ایمنا، عطاالله رئیسی اظهار کرد: یک لنج صیادی دچار نقص فنی شده و یک لنج دیگر با ۱۶ سرنشین که برای نجات و هدایت لنج به حوضچه بندر صیادی وارد دریا می‌شوند در مسیر دچار طوفان شده و طنابی که لنج را بکسل کرده بود پاره و به پنکه لنج برخورد می‌کند.

وی افزود: متأسفانه طوفان دو لنج صیادی را به صخره می‌کوبد و در پی آن دو لنج شکسته و غرق می‌شوند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: متأسفانه ۱۶ سرنشین دو لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می‌زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند و پنج صیاد باقی‌مانده همچنان بعد گذشت بیش از ۱۰ ساعت مفقودی خبری از آنان نیست.

وی ادامه داد: عملیات جستجوی صیادان در بندر پسابندر ادامه دارد.

رئیسی گفت: متأسفانه طوفان حاره‌ای شاهین خسارت زیادی به زیرساخت‌های بنادر صیادی و سوله‌های ماهی وارد کرده و سقف برخی از آنان را کنده است.

وی افزود: برآورد خسارت بعد از طوفان انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دو لنج شکسته و غرق شده ارزش هر لنج بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ هزار صیاد و یک هزار لنج و هزار و ۵۰۰ قایق در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند.

وی گفت: هشدارهای لازم هواشناسی در خصوص منع تردد شناورها به صیادان داده شده و لنج و قایق‌ها به مکانی امن انتقال داده شده‌اند.

طوفان شاهین ۱۳ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ مجتبی خالدی با بیان اینکه بر اثر طوفان در سیستان و بلوچستان ۱۳ نفر تا ساعت ۲۰ شب گذشته (شنبه) مصدوم شدند، افزود: مصدومان بر اثر سقوط از ارتفاع دچار تروما شدند.

وی با اشاره به تداوم طوفان «شاهین» گفت: محور فرعی نگور به سمت جاده ساحلی بریس به علت طغیان رودخانه مسدود شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: به دنبال این طوفان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس از زاهدان به چابهار انتقال یافتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 526265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.