کاهش ۴۸ درصدی جرایم خشن در اصفهان/کسب رتبه اول پلیس آگاهی در کشور

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: در بخش جرایم خشن با کاهش ۴۸ درصدی مواجه بوده‌ایم و سرقت به عنف ۵۸ درصد و تجاوز به عنف ۴۶ درصد کاهش داشته است، بدون تردید افزایش همدلی و وفاق بین دستگاه‌های متفاوت و همکاری با نیروی انتظامی باعث ایجاد امنیت بیشتر در اجتماع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز - ۱۰ مهرماه- ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ها با فرمانده انتظامی و پلیس‌های تخصصی، اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه شروع می‌شود و شعار امسال «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» است، پلیس در ارتباط با هوشمندسازی در چند سال اخیر به صورت هدفمند در این مسیر حرکت کرده است و سال گذشته واحد مستقلی در جهت فعال‌سازی سامانه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت هوشمندسازی داشته است.

کاهش اتلاف وقت شهروندان انجام مأموریت‌های هوشمند

وی افزود: به دنبال این هستیم که کمتر وقت شهروندان در موارد مرتبط با پلیس تلف شود و همکاران بتوانند مأموریت‌های خود را به صورت هوشمند انجام دهند، تقریباً ۱۳۵ برنامه اصلی در هفته نیروی انتظامی در دستور کار است و هزار و ۱۲۰ برنامه در ۲۸ شهرستان استان اصفهان خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تصریح کرد: از ۱۷ مهرماه با آغاز هفته نیروی انتظامی اجرای برنامه‌های متفاوت امنیت پایدار، پلیس فداکار، ارتباط با مردم و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و رزمایش مشترک با یگان‌ها ویژه و حفاظت ادارت و نیروهای بسیج شکل می‌گیرد.

میرحیدری، تاکید کرد: رسیدن به جایگاه واقعی جایگاه پلیس در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صعودی بوده است و با اجرای طرح‌های متفاوت در ارتقای سطح معنویت در مجموعه پلیس تلاش می‌شود تا بدنه خود را از قبل پاک‌تر کند و در جهت توجه به حقوق مردم، نظام و انقلاب خود را تطبیق دهد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه قرارگاه صیانت که از سال ۹۲ فعال بوده آمارها حاکی از آن است که ۹۳ درصد جرایم کارکنان پلیس در نوع برخورد با شهروندان کاهش پیدا کرده است و در جلساتی که با فرمانده کل کل قوا داشتیم تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که پلیس باید در طراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: اطمینان داریم که تا رسیدن به هدف موردنظر فاصله داریم، اگر بتوانیم با آداب اسلامی و فرهنگ نبوی خود را تطابق دهیم، تفاوت زیادی نسبت به گذشته خواهیم داشت اما هنوز نارضایتی‌ها وجود دارد و انتظارمان از دولت این است که پلیس را در جهت رسیدن به این هدف مساعدت کند.

امنیت در سطح بین‌المللی شرایط خوبی دارد

میرحیدری، اضافه کرد: مشکلات و محدودیت و کم توجهی‌هایی از سوی مسئولان اجرایی باعث شده نتوانیم حق و حقوق همکاران نیروی انتظامی را به نحو احسن عملی کنیم، و با پند گرفتن از حکمت‌های امام علی (ع) که به مالک اشتر داشته است، تلاش می‌کنیم در این زمینه مسائل معیشتی همکاران نیروی انتظامی را به طور جدی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: با همه دشمنی‌هایی که نظام استکباری علیه انقلاب دنبال می‌کند، امنیت در سطح بین‌المللی شرایط خوبی دارد، همکاران نیروی انتظامی در جهت دفاع از حقوق ملت تا پای جان ایستاده‌اند و ایران یکی از کشورهای امن در سطح منطقه و دنیا است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تاکید کرد: امروز با مشارکت مردم و برکت خون شهدا کشور استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم با تقویت تعاملات به شرایط مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

میرحیدری در خصوص حضور خبرنگاران با پلیس در مأموریت‌ها، اظهار کرد: ظرفیت افرادی که در خبرگزاری‌ها مشغول به کار هستند بالا بوده و همه آنها قابل اعتماد و با پشتوانه قوی است و باید ساز و کار در این زمینه طراحی شود تا با اعمال نظرات اصحاب رسانه و نیروی انتظامی و تشکیل اتاق فکری در این بخش و تحلیل موضوع بتوانیم به طور قطعی در این زمینه نظر دهیم و با استفاده از ظرفیت دوسویه اصحاب رسانه و پلیس می‌توان این وظیفه را به آنها واگذار کنیم و شرح وظایفی را به صورت پایلوت مانند پلیس گردشگر اجرا کنیم.

دلایل برنامه‌های رویداد محوری پلیس

وی در مورد برنامه‌های رویداد محوری پلیس، افزود: رویداد محوری پلیس به چند دلیل است، یکی به دلیل تغییرات اجتماعی نیروی انتظامی و دلیل دیگر تغییرات جامعه با شیوع کرونا بوده است، باید رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به پلیس فرصت بیشتر دهند، اگر بتوانیم بیشتر در حوزه پیشگیری و ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های جامعه بپردازیم در این زمینه موفق‌تر خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: استفاده از نظرات کارشناسانه از زبان پلیس و فرهیختگان در حوزه‌های مختلف را همراه داریم و این برنامه‌ها باعث حل بهتر مسائل جامعه می‌شود، در غیر این صورت شاهد بروز مشکلات بیشتری در جامعه خواهیم بود.

میرحیدری، تصریح کرد: اگر پلیس در حوزه‌های مختلف بتواند مردم را در مسائل متفاوت جامعه آگاه کند تا در مقابله با آسیب‌های فریب نخورند و در صورتی که خبرنگاران پشتیبان پلیس باشند دست یابی به این برنامه از تصور دور نیست و اصحاب رسانه می‌توانند با اخذ مطالب از نیروی انتظامی و ارائه طرح‌ها راهگشای مشکلات مردم در اجتماع باشند.

اصحاب رسانه امین‌ترین افراد جامعه هستند

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: اصحاب رسانه امین‌ترین افراد جامعه هستند، عشق و دلبستگی خبرنگاران به جامعه برای کاهش حل مشکلات و آسیب‌ها موجب پایداری آنها در این حرفه مقدس می‌شود، پلیس به خبرنگاران اعتماد کاملی دارد، اما مأموریت‌های کنونی با گذشته متفاوت است و هر نوعی کوتاه باعث به خطر افتادن جان افراد است.

میرحیدری اضافه کرد: خلاءها و اشکال‌ها را نباید نادیده گرفت، در گذشته نزاع و درگیری بسیار کم بوده و امروز این آمار افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر درگیری‌ها و تیراندازی و استفاده از سلاح حتی در مقابل نیروی پلیس به وسیله مجرمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: منتقد انتشار اخبار از طریق رسانه‌های غیررسمی هستیم، متأسفانه عجولانه برخورد کردن برای انعکاس اخبار در جامعه موجب ناامنی می‌شود و امیدواریم در دولت جدیدی بتوانیم اشکال‌های ایجاد شده را مدیریت کنیم.

کسب رتبه اول پلیس فتا اصفهان از لحاظ عملکرد

فرمانده انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: باید مطالبات رسانه‌ها را با مجمع نمایندگان مطرح کنیم تا در این زمینه تدابیر لازم در نظر گرفته شود و پلیس در این بخش حمایت‌های لازم از رسانه‌ها را خواهد داشت.

میرحیدری در خصوص موفقیت‌های پلیس در حوزه‌های متفاوت، اظهار کرد: پلیس آگاهی سال گذشته رتبه اول را در کشور کسب کرده و در بخش جنایی رتبه دوم، در بخش سرقت رتبه سوم کشوری را داریم، با مشارکت مردم و حمایت و تعاملات بین دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه این مهم رقم خورده است.

وی تاکید کرد: پلیس فتا از لحاظ عملکرد رتبه اول کشوری در حوزه جرم‌یابی، پیشگیری و نظارت بر صنوف را داشته و رتبه اول کشف ادله را در کشور کسب کرده است، پلیس مبارزه با مواد مخدر هم در خصوص پیشگیری رتبه اول کشور را داشته است و در برخورد و دستگیری مجرمان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

در بخش جرایم خشن با کاهش ۴۸ درصدی مواجه بوده‌ایم

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: پلیس پیشگیری نیروی ناجا رتبه دوم کشوری و پلیس راهوار در اشراف فرماندهی رتبه دوم کشوری و پلیس راه در حوزه اشراف رتبه اول را در کل کشور داشته است.

میرحیدری، تصریح کرد: در حوزه نزاع و درگیری آمارها نشان می‌دهد در طی پنج ماه گذشته رشد بالایی داشته است و در حال حاضر یک درصد کاهش را داریم و مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی به موقع آنها به نیروی انتظامی در کاهش آمارها مؤثر بوده است، اما متأسفانه نزاع جمعی هنوز افزایشی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در بخش جرایم خشن با کاهش ۴۸ درصدی مواجه بوده‌ایم و سرقت به عنف ۵۸ درصد و تجاوز به عنف ۴۶ درصد کاهش داشته است، بدون تردید افزایش همدلی و وفاق بین دستگاه‌های متفاوت و همکاری با نیروی انتظامی باعث ایجاد امنیت بیشتر در اجتماع می‌شود.

کد خبر 526171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.