میلان تبعیض تحصیلی را رفع می‌کند

شهرداری میلان از احداث مرکز اجتماعی- آموزشی موسوم به "نور" خبر داده است که هدف آن کاهش فاصله اجتماعی و اقتصادی بین نوجوانان و افزایش مهارت‌های تحصیلی آن‌ها به دور از هر نوع تبعیضی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر ۲۶ مرکز مشابه با "نور" در سراسر ایتالیا وجود دارد که هدف همگی آن‌ها رفع شکاف‌های موجود در آموزش و پرورش است.

احداث چنین مراکزی به این واقعیت اشاره می‌کند که جامعه ایتالیا دچار شکاف‌هایی است که مانع از دسترسی برابر قشر جوان به فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

مکان جدید فرصت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را به صورت رایگان برای دختران و پسران نوجوان فراهم می‌آورد. متخصصان این مرکز برنامه‌های پشتیبانی فردی را نیز برای خردسالانی که در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند تهیه می‌کنند.

بنیاد حمایتگر این طرح، نهاد بین‌المللی Save the Children است که بیش از یک قرن تجربه در زمینه کار با مسائل مربوط به کودکان را دارد.

کودکان و خانواده‌ها می‌توانند از فعالیت‌های مختلف در این فضای آموزشی، کارگاه‌های هنری و موسیقی، دسترسی به فناوری‌های جدید، بازی و فعالیت‌های بدنی نهایت استفاده را داشته باشند. این فضاها همچنین مشاوره حقوقی، روانی و امور حمایت از والدین را نیز ارائه می‌دهد.

نوجوانان با حضور در این مراکز، علاوه بر توسعه مهارت‌های شناختی و اجتماعی با مشاهده همسالان خود در شرایط مشابه، دچار حس تبعیض و محرومیت نمی‌شوند و با پیدا کردن حس اشتراک، آموزش بهتری را تجربه می‌کنند.

میلان تبعیض تحصیلی را رفع می‌کند

کد خبر 526161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.