رفع مشکلات اجتماعی باید به دور از هیاهو و تبلیغ انجام شود

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی آنقدر بزرگ و پروژه کلان است که حتما از اراده یک دستگاه خارج می‌شود، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و با اهتمام ویژه در شهرداری بتوان چهره شهر را منزه و پاک کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: شهر ابعاد مختلفی دارد. یکی از این ابعاد ناظر به جنبه‌های اجتماعی است. در موضوعات اجتماعی مباحث کودکان کار، اعتیاد و… که مشخصاً در این حوزه مطرح می‌شود، موضوع جلسه بود.

وی با بیان اینکه توفیق داشتیم در خدمت رئیس سازمان بهزیستی کشور باشیم، افزود: پیرامون تلاش‌هایی که سازمان بهزیستی در مواجهه با مشکلات اجتماعی و تجاربی که در گذشته داشته است درباره نیازها و شرایطی که برای حرکت در آینده در نظر گرفته شده، صحبت کردیم؛ شهرداری تهران باید نقش اساسی را در خصوص مواجهه با مشکلات اجتماعی بپذیرد.

شهردار تهران افزود: یکی از مشکلاتی که همه به آن اذعان داشتند این است که شهرداری در گذشته این موضوع را کم اهمیت دیده و به قبول مسئولیت‌های پیرامون آن توجه کمتری داشته که این موضوعات امری تک بعدی یا تک مسئولیتی نیست؛ از این جهت دغدغه جدی داریم و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و با اهتمام ویژه در شهرداری بتوانیم چهره شهر را منزه و پاک کنیم و بسیاری از معضلاتی که امروز در حوزه مسائل اجتماعی دیده می‌شود و روح شهروندان را آزرده کرده و آسایش را از مردم گرفته و چهره شهر را مخدوش کرده را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات در خصوص مشکلات اجتماعی باید به دور از هیاهو و تبلیغ انجام شده و امری اعمالی با هماهنگی جدی همه دستگاه‌هاست. باید بتوانیم با تشکیک مساعی این اقدامات را انجام بدهیم. چون این کار آنقدر بزرگ و پروژه کلان است حتماً از اراده یک دستگاه خارج می‌شود اما این دغدغه اساسی نظام اسلامی است. امیدواریم شاهد شهری باشیم که گوشه گوشه آن پیام تعلیم و تربیت و رشد باشد نه پیام بزهکاری و مشکلات متعددی که متأسفانه امروز شاهد آن هستیم.

زاکانی درباره تعهد بهزیستی برای ساماندهی مسائل اجتماعی، گفت: نیاز به کار و تلاش مضاعف داریم؛ در حال حاضر به گذشته نگاه نمی‌کنیم، نگاهمان به گذشته برای گرفتن عبرت است نه برای سرزنش؛ به گذشته نگاه می‌کنیم تا از نقاط قوت استفاده کرده و اگر نقاط ضعفی وجود دارد، از آن عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه مواجهه با مشکلات اجتماعی اراده همه از دستگاه قضائی، نهادهای انقلابی، نیروی انتظامی، بهزیستی، تمام مجموعه‌ها و به طور جد شهرداری را می‌طلبد، اظهار کرد: شهرداری بنا دارد که وظایف خود را دنبال کند تا شاهد رفع دغدغه جدی در ذهن و دل مردم از شرایط نادرست شهرمان باشیم و بتوانیم آسیب‌هایی که وجود دارد را با همکاری همدیگر رفع کنیم، این مهم به یک برنامه‌ریزی دقیق، زمان معین، صبر، حوصله و دقت نیاز دارد، اما با مجاهدت و کوشش افزون بر شرایط گذشته، مطمئنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها می‌توانیم این موضوع را خلق کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 526136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.