گسترش دلتاویروس کرونا و افزایش محدودیت‌ها در لیتوانی

گونه دلتای کرونا در لیتوانی با سرعت زیاد رو به گسترش است و همین امر، مدیران را به اعمال مقررات سختگیرانه‌ای نظیر دورکاری و استفاده از ماسک در مکان‌های بسته سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات لیتوانی ادعا کرده‌اند که گونه دلتای کروناویروس با سرعتی به مراتب بالاتر از نوع اصلی آن در حال گسترش است و ۶۰ درصد بیش از نوع اول آن مردم را به خود مبتلا می‌کند. در نتیجه اعمال مقررات جدید در کشور ضروری است که در این راستا از یکم ماه اکتبر تمام افراد بالای ۱۲ سال موظف خواهند بود در مکان‌های بسته حتی با وجود تعداد کم افراد یا رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده کنند. همزمان با این محدودیت به مردم توصیه شده است در صورت امکان به دور کاری بپردازند یا پروژه‌ها و درس‌های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

گسترش دلتاویروس کرونا و افزایش محدودیت‌ها در لیتوانی

گزارشات حاکی است در بیست و هشتم ماه سپتامبر تعداد یک هزار و ۳۶۰ نفر به ویروس کرونای دلتا مبتلا شدند که این یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر احتمال ابتلای ۶۴۳.۷ مورد وجود دارد. از تعداد افراد فوق، یک هزار و ۱۶۰ نفر بهبود یافتند که از این جمعیت، ۱۲۱ نفر وضعیتی بسیار بحرانی را پشت سر گذاشتند.

در حال حاضر، ۶۷.۷ درصد جمعیت لیتوانی خواه از طریق واکسیناسیون یا بهبودی از بیماری به طور کامل در مقابل کووید -۱۹ ایمن شده‌اند که البته این نرخ، برای کنترل گسترش ویروس کفایت نمی‌کند و در نتیجه، اعمال مقررات بیشتر را می‌طلبد. به همین دلیل، استفاده از ماسک در هر شرایطی و برای تمام افراد بالای ۱۲ سال در مکان‌های بسته اجباری است ضمن اینکه دولت به تمام افرادی که به صورت گروهی مشغول به کار یا تحصیل هستند توصیه کرده است یک بار دیگر به دورکاری روی آورند.

البته ورزشکاران، افراد حاضر در رستوران‌ها و کافه‌ها در حین میل غذا و نوشیدنی، مردم دارای ناتوانی جسمی به ویژه در زمینه اختلالات تنفسی و بازیگران در زمان ضبط فیلم از پوشیدن ماسک معاف هستند.

کد خبر 526099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.