چند دُز واکسن کرونا باید دریافت کنیم؟

محققان معتقدند که به منظور ایمن شدن در برابر بیماری کووید-۱۹ لازم است سه دوز واکسن دریافت شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با گذشت زمان پس از دریافت دُز دوم واکسن کرونا، آنتی‌بادی تولید شده در بدن کاهش پیدا می‌کند و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ افزایش پیدا می‌کند. پدیدار شدن گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا را کاهش داده است، به همین دلیل دریافت دوز تقویت کننده ضرورت دارد و از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند.

محققان معتقدند که سه دوز واکسن که دز سوم دوز تقویت کننده است برای ایمن شدن در برابر بیماری کووید -۱۹ مناسب است. البته این موضوع برای واکسن‌های مجهز به فناوری mRNA که شامل واکسن‌های فایزر و مدرنا می‌شود صدق می‌کند. به عنوان مثال، هنوز مشخص نشده است که واکسن تک دُزی جانسون اند جانسون به دُز تقویت کننده نیاز دارد یا خیر؟.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دوز تقویت کننده واکسن فایزر را مورد تأیید قرار داده است و اعلام کرده است افرادی که دو دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند می‌توانند دوز تقویت کننده را نیز دریافت کنند.

اطلاعات لازم در مورد تأیید دُز تقویت کننده واکسن‌های مدرنا و جانسون اند جانسون نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. محققان در حال بررسی تأثیر واکسن‌های ترکیبی برای دُز تقویت کننده هستند که هنوز اطلاعاتی در این زمینه منتشر نشده است.

کد خبر 526061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.