حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۷ میلیارد متر مکعب رسید

حجم آب دریاچه ارومیه در پایان سال آبی ۱۴۰۰ - ۹۹ بر اساس آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران، دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب گزارش شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، در پایان سال آبی ۰۰ - ۹۹ حجم آب موجود در دریاچه ارومیه به دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در مقایسه با پایان سال آبی ۹۹-۹۸، حدود دو میلیارد متر مکعب و نسبت به میانگین بلندمدت ۱۳ میلیارد و ۶۵۹ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

تراز سطح آب این دریاچه با کاهش ۶۲ صدم متری نسبت به سال آبی گذشته (۹۹-۹۸) به رقم یک‌هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی‌متر رسیده که این روند کاهشی با آغاز بارش‌های پاییزه و اجرای برنامه‌های هدایت آب، می‌تواند متوقف شود.

تغییرات تراز سطح آب دریاچه ارومیه در پایان سال آبی ۰۰ - ۹۹ نسبت به میانگین بلندمدت بیانگر کاهش سه هزار و ۶۵ متری است.

سال آبی ۰۰ - ۹۹، در حالی به پایان رسید که وسعت دریاچه ارومیه رقم دو هزار و ۲۷ کیلومتر مربع را نشان داده و در مقایسه با سال آبی گذشته یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر مربع کاهش دارد.

سال آبی ۰۰ - ۹۹ تنها با ۱۵۷.۷ میلی‌متر بارش به پایان رسیده که این رقم نسبت به سال آبی ۹۹-۹۸ حدود ۱۶۰ میلی‌متر کاهش داشته و جز کم‌بارش تر ین سال‌ها در ۵۰ سال گذشته بوده است.

کد خبر 526028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.