به دلیل افزایش عمل‌های جراحی مردم خون اهدا کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: با توجه با افزایش عمل‌های جراحی و افزایش نیاز به خون و فراورده‌های آن، مردم نوع دوست باید اقبال بیشتری به اهدای خون داشته باشند.

به گزارش ایمنا، بشیر حاجی بیگی با اشاره به آخرین وضعیت اهدای خون در کشور، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۰۶ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و ۷ هزار و ۵۶ واحد خون اهدا شده است.

وی ادامه داد: ۱۴۵ هزار و ۵۵۶ نفر در این مدت برای اولین بار خون اهدا کردند؛ ضمن اینکه از مجموع یک میلیون و ۷ هزار و ۵۶ واحد خون اهدایی در شش ماهه اول امسال، ۴۵ هزار و ۱۴۳ واحد خون معادل ۴.۴۸ درصد مربوط به اهدای خون بانوان بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به بیشترین میزان خون اهدایی در ۶ ماهه اول سال جاری، خاطرنشان کرد: استان‌های قزوین، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین میزان اهدای خون را در این مدت داشته‌اند.

حاجی بیگی از رشد ۷ درصدی اهدای خون در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این مدت یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت بین مراکز درمانی توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد :۹۰ درصد اهدا کنندگان خون در کشور دارای گروه خون مثبت و ۱۰ درصد دارای گروه خونی منفی هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به رشد اهدای خون در بانوان، گفت: استان‌های لرستان، قزوین، خوزستان، آذربایجان شرقی بیشترین میزان رشد اهدای خون بانوان را در ۶ ماهه اول سال جاری داشته‌اند.

حاجی بیگی ادامه داد: استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را داشته‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه با افزایش عمل‌های جراحی و افزایش نیاز به خون و فراورده‌های آن مردم نوع دوست باید اقبال بیشتری به اهدای خون داشته باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: افرادی که واکس اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند تا ۲ هفته از اهدای خون معاف هستند و بهبود یافتگان از کرونا یک ماه پس از بهبودی می‌توانند خون اهدا کنند.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 525826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.