واکسیناسیون حیوانات پارک وحش اراک انجام شد

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از انجام واکسیناسیون کلیه حیوانات پارک وحش در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقا بهداشت عمومی حیوانات خبر داد.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک وحش اراک به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کم نظیر در استان مرکزی و غرب کشور، سالانه پذیرای هزاران بازدیدکننده و علاقمند به تنوع زیستی و طبیعت می‌باشد.

وی با بیان اینکه نگهداری حیوانات پارک وحش نیازمند ملاحظات بهداشتی بوده که یکی از مهمترین آنها واکسیناسیون آنهاست، افزود: یکی از راه‌هایی که نه تنها سلامت حیوانات بلکه سلامت انسان را تضمین می‌کند، واکسیناسیون حیوانات می‌باشد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: واکسیناسیون حیوانات پارک وحش اراک از ضروری‌ترین شرایط نگهداری آنها است و انجام ندادن به موقع آن می‌تواند موجب ابتلای حیوان به خطرناک‌ترین بیماری‌ها شود، لذا با انجام واکسیناسیون به موقع برای حیوانات از ابتلای آنها به بیماری‌های خطرناک مانند آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شاربون، تب برفکی، آبله و … جلوگیری شده و به حفظ سلامت آنها کمک شایانی می‌شود.

حسنی تصریح کرد: طیف وسیعی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که در این خصوص برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و در راستای حفظ سلامت حیوانات واکسیناسیون کلی حیوانات پارک وحش اراک انجام شده است.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی پرسنل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، در حوزه پارک وحش اراک محیطی امن و بسیار مناسب برای حیوانات داخل مجموعه ایجاد گردیده و شهروندان می‌توانند با بهبود شرایط بهداشتی جامعه و از بین رفتن بیماری کرونا، از این مجموعه بسیار زیبا و جذاب بازدید به عمل آورند و لحظاتی خاطره‌انگیز و ماندگار را همراه با خانواده سپری کنند.

کد خبر 525815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.