حریق کارخانه در شهرکرد همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: حریق در کارخانه واقع در قطب صنعتی ادامه دارد و کنترل های لازم توسط آتش نشانی انجام می‌شود.

عنایت الله راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حریق دو سوله کارخانه‌ای در شهرک صنعتی شهرکرد، اظهار کرد: این حریق یکشنبه هفته جاری رخ داد اما همچنان دو سوله در آتش می‌سوزد.

وی با بیان اینکه مدیرکل بازرسی استان از این کارخانه بازدید کردند، افزود: هدف تسریع جمع آوری سوله و تسریع در امر کارشناسی و تعیین خسارت ریالی بود تا بتوان در فاز دو این شهرک یک سوله دیگر برای کارخانه راه اندازی کرد که تعداد بیش از ۱۰۰ نیروی آن بیکار نمانند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در واقع این مهم در راستای حمایت از تولید انجام می‌شود زیرا کارخانه دچار حریق، تولید کننده بزرگی بود.

راهنورد ادامه داد: همچنان مواد اولیه کارخانه به دلیل بالا بودن پتانسیل سوختی در آتش می‌سوزد و نیروهای آتش نشانی مرتب از کارخانه سرکشی دارند و کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی بیان اینکه این آتش باید کنترل شود، تاکید کرد: موادی که می‌سوزد پلی پروپیلن PP بوده که از فرآورده‌های پتروشیمی، از مواد اولیه کارخانه و از مشتقات سنگین نفتی است لذا پتانسیل سوخت بسیار بالایی دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: با توجه به اینکه خسارت اصلی وارد شده و دیگر آتش قابل مهار نیست، مواد نیز ارزش قابل بازیافت نداشته و خطری برای کارخانه‌های اطراف ندارد، لذا بهترین اقدام کنترل آتش تا اتمام حریق است.

راهنورد با بیان اینکه علت حادثه هنوز مشخص نشده است، گفت: به دلیل یکپارچه بودن انبارها تمام محصولات تولیدی در آتش سوخت؛ از طرفی کارخانه از مواد قابل اشتعال استفاده می‌کرد و همین امر علت گستردگی حریق است.

وی افزود: عوامل بازرسی و بانک صادرات به شدت پیگیر رفع بوروکراسی اداری و ارائه تسهیلات به کارخانه هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: حضور آتش نشانی به دلیل تشخیص خطا است تا این موارد به اطلاع دیگر کارخانه‌ها برسد و از حادثه‌های احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 525810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.